Autopilot a aktualizace softwaru na 7.0 jsou tady!
O upgradu softwaru na 7.0 a s ním i dlouho očekávané funkci autopilota jsme už tento týden psali. Slibovaná aktualizace je tady a přinesla to, co jsme očekávali.
Úplný přehled díky senzorům
Tesla Model S je samozřejmě prošpikovaný senzory, to už jsme věděli. Až teď se ale konečně dostanou ke slovu. Kromě GPS senzoru je elektromobil vybaven také předním radarem s větším dosahem a také ultrazvukovými senzory s menším dosahem.
K dokonalosti nechybí ani kamery, které jsou umístěné vpředu i vzadu, takže Model S vlastně neustále monitoruje nejen své okolí a nejbližší překážky, ale také celkově hodnotí minulý i budoucí stav.
Autopilot= asistent
Nejvíce očekávaná je z hlediska tohoto upgradu samozřejmě funkce autopilota, kterého ale Tesla prozatím nazývá spíše jako asistenta. Vzhledem k tomu, že většina legislativy ještě není dořešená, autopilot je prozatím prezentován takto – to znamená, že potřebuje ve většině případů aktivní odezvu řidiče, případně jeho souhlas nebo pokyn. Jedná se například o předjíždění, kdy řidič nejprve musí dát signál a vůz se podle toho zařídí.
Vylepšené je také automatické parkování. Stačí zadat na obrazovce pokyn a elektromobil už si sám reguluje rychlost, brždění a směr. A zaparkuje zcela bez cizí pomoci.
Zcela automatické řízení je jen otázkou času
Automatické řízení je zatím navržené spíše pro dálnice, kde se dá chování ostatních vozů lépe předvídat a nemusí se brát v potaz tolik proměnných. Na řízení ve městě ještě není vůz zcela připraven, proto se dá očekávat mnohem větší aktivita řidiče, kdy systém funguje opravdu jako záložní plán.
Ale vše je samozřejmě otázkou času, věříme, že se Tesla k zcela automatickému řízení dopracuje již brzy.