Model 3 má na to, aby v roce 2019 dominoval německému trhu, tvrdí odborníci
Již v únoru tohoto roku převezmou první zákaznící své nové Tesly Model 3. Někteří experti odhadují, že by tento vůz mohl u našich sousedů vzbudit skutečně velké nadšení, a dokonce německému trhu s elektromobily i dominovat.
Evropa se nemůže dočkat
Model 3 se co nevidět dočká mohutné expanze směrem do Evropy. Jako první se dočkají zákazníci ve Francii, Německu, Španělsku a dalších státech západní Evropy. Tesla má v plánu zahájit evropskou misi Modelu 3 s dodávkami 3 tisíc kusů tohoto elektromobilu týdně. Vozidla budou přivážena do přístavu Zeebrugge v Belgii a následně budou dále rozváženy do jednotlivých evropských států přepravní společností International Car Operators.
My si budeme muset ještě chvíli počkat, ale i naše čekání by mělo být již brzy u konce. Již nyní někteří experti odhadují, že bude o kompaktní sedan z dílny kalifornské automobilky skutečně velký zájem a to především v Německu.
Horké zboží v Německu
To ostatně dokládá i nedávná analýza Ferdinanda Dudenhöffera, který je zakladatelem Centra automobilového výzkumu (CAR) na Duisburg-Essenské univerzitě a skutečným odborníkem v oblasti automobilového průmyslu. Jeho poslední studie pojednává o vysokém nárůstu registrací elektromobilů na území Německa v roce 2019, na čemž se bude velmi výrazně podílet právě Model 3. Podle Dudenhöfferových odhadů by jen v Německu mohla Tesla prodávat až 20 tisíc kusů Modelu 3 ročně.
„Pokud bude výroba fungovat bez problémů a stejně tak i prodej Modelu 3 v Německu, mohla by Tesla již v roce 2019 prodat 20 000 kusů Modelu 3.“ Stojí ve studii.
Jednička na německém elektrotrhu?
Pokud by se Tesla skutečně dočkala tak velkých prodejních čísel, znamenalo by to, že by se automobilka stala nejúspěšnějším prodejcem elektromobilů na německém trhu. Pro rok 2019 je připravováno mnoho elektrických novinek, ovšem u žádné z nich nejsou odhady natolik optimistické jako u Modelu 3.
Jen pro srovnání od ledna do října minulého roku prodal Smart 7 030 kusů svých elektrických vozů, Volkswagen 6 420 a Renault s BMW prodaly 5 150 kusů elektromobilů. Tesla za stejné období prodala v Německu 1 678 kusů svých elektromobilů, tedy sedanu Model S a SUV Model X.
Dudenhöffer ve své studií počítá také s tím, že nákup Modelu 3 v Německu bude doprovázen podpůrnými programy ze strany vlády, které je v EV velmi přátelsky nakloněna. Od prvního ledna by například měl vstoupit v platnost nový systém zdanění osob využívajících elektromobil, který jim pomůže ušetřit až 200 eur.
Uvidíme tedy, jak moc bude po Modelu 3 v Evropě sháňka. My doufáme, že co největší a také doufáme, že se brzy dočkáme Modelů 3 i u nás, a to nových, tak ojetých, které k nám budou dováženy třeba právě z Německa.