Práce pro Teslu? Job snů, který není pro každého!
Práce pro automobilku Tesla je snem mnoha mladých inženýrů a techniků, kteří touží pracovat pro inovativní společnost s velkým potenciálem a charizmatickým šéfem. Ovšem tento sen se pro mnohé může stát noční můrou.
Společnost, která má co nabídnout!
Práce pro takovou společnost, jakou je Tesla, je pro mnoho technicky zaměřených pracovníků doslova splněným snem. Automobilka má okolo sebe jedinečnou auru, za kterou v mnohém vděčí Elonu Muskovi, ale také neotřelým technologickým řešením a obrovskému potenciálu, který v této společnosti do budoucna dřímá. K tomu připočtěme snahu dělat svět lepším a rázem máme společnost, ve které pracovat prostě chcete.
Důkazem toho, že je automobilka vyhledávaná zájemci o práci v automobilovém průmyslu, je téměř půl milionů zájemců o některou z pozic automobilky, které museli personalisté společnosti řešit v roce 2018. Jedná se téměř o dvojnásobný počet žádostí oproti roku 2016.
Výběr z těch nejlepších
Tesla své nové zaměstnance hledá především na školách spadajících do tzv. Ivy League (elitní soukromé univerzity jako je Harvard, Yale či Princeton), kam vysílá své náborové pracovníky. Mladí studenti tak mnohdy ještě při studiích nastupují do Tesly v rámci praxe, kde získávají své první zkušenosti z velké výrobní společnosti a mnohdy v ní setrvávají i po dokončení studia.
Mohlo by se zdát, že takovíto nováčci jsou pro společnost spíše jen přítěží z důvodu absence zkušeností. Ovšem případ Anushi Atluri dokazuje, že i takovíto zaměstnanci mají ve společnosti možnost ukázat své schopnosti.
Anusha pracovala na lince Modelu 3 a během výroby si všimla problému, který celý proces výroby zdržoval. Vytvořila proto prezentaci, na které problém popsala a přinesla i jeho řešení. Prezentaci poté předala svému vedoucímu a během týdne přešla celá linka na její systém.
Démonické tempo není pro každého
Ovšem práce pro automobilku nemusí být ve všech případech tak snová, jak by se mohlo zdát. Své o tom ví i Landon Kupfer, jeden z bývalých kontrolorů kvality, který byl společností Tesla najat zhruba před rokem.
„Získat práci v Tesle bylo z počátku vzrušující.“ prozradil 24letý rodák ze San Jose, který již předtím působil v automobilovém průmyslu.
Za největší potíž označil především démonické tempo produkce a směny, které se leckdy protáhly o dlouhé hodiny. Někteří zaměstnanci byli těmito pracovními podmínkami zkrátka vyčerpaní, a proto rádi kývli na nabídky od konkurenčních společností, které se snaží využít zkušeností zaměstnanců, které nabyli v Tesle.
Práce s vyšší smyslem
Tesla však může těžit z toho, že většina jejích zaměstnanců se cítí ve společnosti dobře a sdílí s ní vášeň pro inovace a neustále posouvání hranic společnosti. Někteří z nich dokonce mluví o touze změnit skrze svou práci v Tesle svět.
Příkladem může být i Kiran Karunakaran, kterému byla nabídnuta pozice v asociaci Philadelphia s odměnou 80 tisíc. Záhy však přišla nabídka z Tesly s odměnou 95 tisíc dolarů a pak také z Applu, kde bylo panu Karunakaranovi nabízena roční odměna dokonce 115 tisíc dolarů. I přesto se rozhodl pro Teslu s tím, že se jedná o preferenci založenou na základě dobrého pocitu z vykonávání práce, která má vyšší smysl.
„To, proč je Tesla pro mladé lidi tak přitažlivá, je především ten fakt, že výsledky jejich práce se na reálné silnice promítají velice rychle. Navíc pomáhají být světu lepším a hlavně čistším.“ Řekl pan Karunakaran.