menuMENUHledat

Tesla natřela LaFerrari i 911 Turbo S, z 0 na 60 mph dá za 2,28 sekundy

09.02.2017 17:16 | Zdroj: Obrázek: roadandtrack.com
Tesla natřela LaFerrari i 911 Turbo S, z 0 na 60 mph dá za 2,28 sekundy

O tom, že závodní Tesla Model S upravená pro sérii závodů Electric GT si podá i vozy Formule 1 už jsme vás informovali. U závodních verzí aut není ale nijak výjimečné, že jsou prostě velmi rychlá. Jenže teď je to jiné. Sériový Model S P100D Ludicrous+ v testech časopisu Motor Trend natřel Ferrari LaFerrari i Porsche 911 Turbo S. Z 0 na 60 mph (96,6 km/h) dal za 2,28 sekundy!!! A neuvěříte, za kolik má čtvrtmíli!

Na začátku měla být Tesla hodně sportovní

Když Marc Tarpenning a Martin Eberhard před 14 lety zakládali Teslu, chtěli si vlastně jen koupit a posléze i vyrobit dokonalé sportovní auto. Věděli totiž, že elektrický pohon je pro sportovní vozy ten vůbec nejlepší. Teď, v roce 2017, je to realitou. Sedmimístný sedan Tesla Model S s cenovkou 126 tisíc dolarů je rychlejší než Ferrari LaFerrari s cenovkou 1,42 milionu dolarů. Ani 11× dražší auto se spalovacím motorem prostě Teslu nedokáže pokořit!

Čtvrtmíle jako Porsche 911 Turbo S

A za kolik se tento 2,2 tunový „macek“ dostane na čtvrtmíly? Je to přesně 10,5 sekundy. Tesla tou dobou jede rychlostí 125 mph (201 km/h). Tímto se také dozvídáme, jak dlouho to Tesle trvá z 0 na 200 km/h. Další z legendárních supersportů, Porsche 911 Turbo S, má čtvrtmíly za stejný čas. Na jejím konci však jede o 6,8 mph (11 km/h) rychleji, takže pak Teslu začne předjíždět.

Tesla přitvrdí a bude ještě rychlejší

Tesla se svým zrychlením u sériových aut přitom neustále přitvrzuje, zdokonaluje své pohonné ústrojí i elektromotory a evolučně vylepšuje své akumulátory i jejich kapacitu. Podle Jeffa Dahna, který v Tesle vede partnerství v oblasti výzkumu a vývoje akumulátorů, však Tesla brzy přijde v oblasti akumulátorů s průlomem. Přitom právě li-ion akumulátory jsou to jediné, co ještě stále trochu brzdí sportovní charakter Tesly. Jsou totiž příliš těžké, respektive mají nízkou energetickou hustotu.

Dahn má přitom v Tesle celkem tři úkoly – snížit výrobní cenu li-ion akumulátorů, zvýšit jejich životnost a právě zvýšit jejich energetickou hustotu. 100 kWh akumulátor v Tesle Model S P100D by pak rázem mohl zhubnout třeba i o pár desítek kilogramů. A jen tak mimochodem, tenhle pán je držitelem prestižní zlaté medaile Gerharda Herzberga za vědu a inženýrství, takže když teď říká, že nás brzy čeká průlom v oblasti akumulátorů, měli bychom mu to věřit.

 

Nahoru