Dnes měla být představena Tesla Semi, místo ní je tu Mitsubishi E-FUSO
Dnešní den měl být v pořadí již druhým termínem pro představení Tesly Semi. Není tomu tak, automobilka uvedení elektrického tahače opět posunula, tentokrát na 16. listopadu. Vítr z plachet jí tentokrát sebral Daimler, který představil E-FUSO Vision One, další elektrický náklaďák.
E-FUSO Vision One ujede 350 km, je jen první vlaštovkou
Podobně jako Volkswagen, i koncern Daimler má pod svými křídly víc značek než jen Mercedes či Smart. Patří sem třeba německý výrobce autobusů Setra, americké Thomas Built Buses, známé americké tahače Western Star. Jednou z jeho značek je i Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), kde samotné Mitsubishi drží jen 10,71% podíl a zbytek má právě Daimler.
A právě MFTBC se v rámci Tokyo Motor Show „pochlapila“ a přišla s nečekaným oznámením i představením. Na svém stánku představila koncept elektrického nákladního vozu E-FUSO Vision One s dojezdem až 350 km. Jakékoliv bližší informace o tomto tahači, stejně jako datum jeho uvedení na trh, si však automobilka zatím nechala pro sebe.
Jisté je jen to, že podle oznámení Daimleru je E-FUSO Vision One jen první vlaštovkou. MFTBC chystá kompletní elektrifikaci svých náklaďáků, tahačů i autobusů řady FUSO. Elektrické verze, stejně jako první koncept, ponesou označení E-FUSO. Z prohlášení automobilky přitom není zřejmé, zda podobně jako třeba u osobních automobilů Mercedesu, půjde čistě o elektrifikaci stávajících modelových řad, nebo zda vozy E-FUSO budou zcela odlišné.
Ujíždí Tesle vlak?
Zdá se, že Tesla má neuvěřitelnou smůlu. Když 20. července loňského roku Elon Musk prezentoval svůj „master plan“, kde poodhalil budoucí plány Tesly, vypadala zmínka o elektrickém tahači jako z říše snů. Spousta odborníků to považovala za něco neproveditelného. Tím spíš, že to mělo být už v září letošního roku. Bohužel od té doby přišlo pro Teslu poměrně drsné probuzení ze sna. Kvůli odkladům představení Tesly Semi ji předbíhá jeden výrobce za druhým.
Těsně před prvním plánovaným zářijovým uvedením Semi, konkrétně 29. srpna, přišel známý výrobce dieselových motorů Cummins s naprosto nečekaným vlastním a také historicky prvním tahačem s elektrickým pohonem AEOS. Jedná se sice o tahač třídy 7, zatímco Semi by měla být třídy 8, ale přece jen byl první.
S blížícím se říjnovým termínem uvedení Tesly Semi, k němuž mělo dojít 26. října, zase přišel Volkswagen, který v Hamburgu uspořádal inovační den, kde odhalil svoji vizi budoucích autonomních, propojených a alternativně poháněných náklaďáků a tahačů. A nezapomněl přitom připomenout, že první elektrické náklaďáky dodá jeho dceřiná společnost MAN nejmenovaným rakouským zákazníkům ještě letos.
No a včera, den před druhým plánovaným uvedením Tesly Semi, se na tokijské Motor Show osmělil i Daimler. Do třetího termínu uvedení Tesly Semi, k němuž má dojít 16. listopadu, přitom stále zbývá ještě pár týdnů a své neřeklo třeba ještě Volvo, pod které patří i Renault Trucks či americké Mack Trucks.