Elon Musk zareagoval na vážnou nehodu Modelu 3
Nedávná nehoda Modelu 3 odhalila několik problémů, se kterými se řidič během a po nárazu vozu musí potýkat. Elon Musk v reakci na nehodu prozradil, že by příští update mohl přinést několik změn, které by tyto problémy měly vyřešit.
Tesla zná problémy svých zákazníků
Jak jistě víte, Tesla si velice zakládá na zákaznické podpoře a neustálém zlepšování všech svých produktů. Sám Elon Musk často reaguje na svém twitterovém účtu na komentáře osob, které jej zde sledují a informuje je o nejrůznějších novinkách. Tesla navíc využívá umělé inteligence, která prohledává diskusní fóra a shromažďuje veškeré informace přímo od majitelů automobilů. Díky tomu získává informace o tom, s čím jsou zákazníci na vozech spokojeni, ale také to, s čím spokojeni nejsou.
Celá síť na zachycování informací a stížností, sloužící také pro komunikaci se zákazníky a fanoušky, funguje velice dobře a není proto divu, že se k Tesle donesla i jedna z prvních dopravních nehod Modelu 3.
Nehoda a problémová obrazovka
O této nehodě jsme vás nedávno informovali. Došlo v ní ke střetu Modelu 3 se stojícím vozidlem, při kterém byl Model 3, především jeho přední část, značně poškozen. Kabina s cestujícími však zůstala naprosto nepoškozená, což potvrdilo fakt, že Tesla umí vyrábět skutečně bezpečné vozy. I přesto, že z takto závažné nehody odešla posádka Modelu 3 po svých, několik problémů se přeci jen ukázalo.
Vše se točilo kolem rozbité dotykové obrazovky vozu, ze které se vysypalo sklo a letící skleněné úlomky poranily jednoho ze spolujezdců. Druhý problém se týkal schránky s doklady od vozu, kterou lze otevřít pouze pomocí příkazu skrze dotykovou obrazovku, ovšem v momentě, kdy máte obrazovku kompletně rozbitou, můžete příkaz zadávat, jak dlouho chcete, a přece se vám nic neotevře.
Musk slíbil problémy vyřešit
A právě na tyto dva problémy zareagoval Musk na svém twitterovém účtu s tím, že tyto problémy budou zanedlouho vyřešeny. Po aktualizaci by Model 3 mohl obdržet nový příkaz, který by mu nařizoval automatické otevření schránky poté, co dojde ke kolizi. Problém s rozbitým sklem navrhuje Musk vyřešit za pomoci tenké folie nalepené na obrazovce, která v případě rozbití skla zabrání střepům bezprizorně poletovat po kabině vozu.
Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.
— Elon Musk (@elonmusk) 16. února 2018
„Přidáme softwarovou funkci pro automatické otevírání schránky u spolujezdce, jakmile automobil nabourá. Podíváme se také po tenké plastové folii na přední či zadní stranu dotykové obrazovky.“
Vyslyšení proseb jako ochranná známka
Podobně rychlé odezvy na problémy jsou velkou výsadou Muska a jeho týmu, kterou bychom u jiných automobilek hledali jen marně. Jedná se v podstatě o ochrannou známku značky Tesla, která se ukázala platnou například u automatického vyhřívání volantu vozů. O tuto funkci požádal jeden z majitelů právě prostřednictvím Twitteru a v příštím updatu již začal volant příjemně hřát ještě před nastartováním. Podobně se majitelé vozů od Tesly dočkali i režimu Easy Entry, který přinesl pohodlnější nastupování a vystupování z vozu. Tento systém by taktéž zákazníky vyžádán prostřednictvím Twitteru.
Tohle Tesla zkrátka umí. Doufejme, že automatické otevírání schránky nezpůsobí více problémů než její neotevírání a Model 3 se skutečně stane vozem, ve kterém se nebudete bát vůbec ničeho.