Honda má svůj Power Pack. Je úplně jiný než ten od Tesly
Honda, známý výrobce aut, skútrů a sekaček na trávu, představila na mezinárodním veletrhu CES v Las Vegas svoji vlastní vizi Power Packu. Od představ Tesly se dost liší, o to víc si ho však možná budete chtít pořídit.
Energie sbalená na cesty
Power Pack od Hondy má oproti Powerpacku Tesly tři základní odlišnosti. Zaprvé se jedná o řešení pro domácnosti. To Tesla nabízí také, ale pod názvem Powerwall. Tím se dostáváme ke druhé rozdílnosti. Honda své řešení nazývá Honda Mobile Power Pack, a to proto, že její zásobárna energie je plně mobilní. Honda přímo vybízí, abyste si z jejího Power Packu udělali energii sbalenou na cesty. O tom balení má však zcela odlišné představy, než že bude nabízet jen jakousi obří powerbanku. Třetí, velice zásadní rozdíl oproti Tesle spočívá v tom, že vše je bohužel stále jenom koncept. A podle všeho velice raný koncept, protože ani na oficiálních stránkách Honda nesděluje jediný technický parametr svého řešení.
Základem je naprostá univerzálnost
To ovšem neznamená, že tento koncept není zajímavý. Naopak ve spoustě ohledů se jedná o revoluční řešení. Honda totiž vyvinula Power Pack, který je schopný napájet vaši domácnost, kempinkové vybavení, elektrický skútr či elektrickou buginu. A na veletrhu CES představila řešení naprosto kompletní, tedy včetně konceptu skútru Honda PCX Electric, dvoumístné buginy Honda Mobile Power Pack 4W a veškerého příslušenství potřebného pro dobíjení Power Packů, i jeho využívání v domácnostech nebo na cestách. Všechna tato řešení přitom využívají identický Power Pack.
Z elektromobilu k mobilní elektřině
Revoluční myšlenka konceptu Hondy přitom spočívá v tom, že z elektromobility se stane mobilita elektřiny. Dojedete na pláž se svou buginou, vyndáte si Power Pack a připojíte k němu osvětlení, ozvučení a třeba i elektrický gril a rychlovarnou konvici. Power Pack totiž standardně nabízí USB výstupy i dvě tradiční jednofázové elektrické zásuvky. Bugina pojme Power Packů víc, skútr podle všeho jen dva.
Revoluční koncepce „dobíjení“
Součástí celé koncepce Power Packů je i Honda Mobile Power Pack Exchanger. Honda počítá s tím, že její Exchangery budou rozmístěny po městech a obchodech a budou plnit hned dvojí funkci.
Zaprvé, když přijedete se svým skútrem či buginou, nebudete je muset nikde dobíjet. Prostě vložíte nahoru do Exchangeru vybitý Power Pack a dole si vezmete nový, nabitý. Výměna je maximálně jednoduchá. Otázka však je, kolik takový Power Pack vlastně bude vážit.
Zadruhé, Exchangery budou umět elektřinu do Power Packů nejen dobíjet, ale také z nich čerpat. Toho chce Honda využít pro vykrývání provozních špiček v síti. Zkrátka když nebude dostatek elektřiny, například kvůli tomu, že zapadne slunce nebo přestane foukat vítr, začnou Exchangery dodávat energii z uložených Power Packů do sítě, vlastně podobně, jako to dělá Tesla Powerpack. Když naopak bude elektřiny nadbytek, mohou Exchangery dobíjet Power Packy o to levněji.
Dočkáme se někdy?
Zatímco u novinek představovaných Teslou v podstatě automaticky víme, že se jich dočkáme, byť obvykle ne ve slíbeném termínu, u Hondy to tak jisté není. Protože chybí jakékoliv technické parametry, skutečně to vypadá jen na raný koncept. Je přitom otázka, zda se někdy promění v realitu. Co si myslíte vy?
Video: