Jak si ušetřit na Teslu?
Craig a Collen Farnumovi z Colorada už mají svůj vytoužený Model S za 75 000 $ (asi 1,9 milionu Kč). Cesta k němu pro ně ale nebyla snadná – museli si pěkně utáhnout opasky.
Farnumovi jsou environmentálně uvědomělí lidé, kteří se vážně snaží snížit svou uhlíkovou stopu. Jsou párem ze střední třídy, vychovávají 9letou dceru, oba pracují, mají hypotéku a půjčky na školu. Auto skoro za dva miliony korun pro ně tedy znamenalo velké změny v nakládání s financemi. Promysleli to horem dolem a došli k závěru, že to dokážou.
Tesla za sebe z velké části zaplatí sama – časem.
Nejen že Farnumovi začali opravdu šetřit, kde se dalo (v podstatě se stali vegetariány ☺ ), ale především sáhli po kalkulačce a vymysleli plán. Vzali v úvahu jak daně, na kterých ušetří, tak podporu elektromobilu od státu – díky nim se cena sníží o 13 500 $ (zhruba 330 000 Kč). Spočítali si, kolik už nebudou utrácet za provoz a údržbu běžného automobilu (ročně prý oproti svému předešlému vozu ušetří 3 750 $, tj. více než 90 000 Kč)
Peníze za prodej auta, které už měli, investovali do vybudování bytu k pronájmu. K tomu si sjednali velmi výhodnou půjčku. Peníze od nájemníka jim pokryjí většinu měsíční splátky za Teslu. Až vůz splatí, čisté náklady na něj budou zhruba 40 000 $ (max. 1 milion Kč).
Předpokládají, že jim auto bude sloužit 10 let. Díky penězům z pronájmu bytu a vzhledem k levnému provozu během alespoň 4 následujících let by se podle nich měla Tesla skutečně zaplatit zcela sama. My bychom si ale tak jistí nebyli. Farnumovi totiž započítali jen částky za výměnu stěračů a pneumatik v průběhu zmíněných 10 let a spoléhají na to, že jakékoli opravy vozu provede Tesla Motors na své náklady v rámci záruky. Troufáme si tvrdit, že toho možná bude víc, včetně nepředvídaných událostí na silnici i ve vládě…
I tak se ale výsledná teoretická cena vozu může snížit na velmi přijatelnou částku – alespoň tam, kde funguje aktivní podpora ze strany státu.