Lexus plive na všechny elektromobily
Lexus představil svou novou reklamu, ve které se velmi nevybíravým způsobem vyjadřuje na adresu vozů s elektrickým pohonem. Ty označuje za nedokonalé a vyzdvihuje přednosti svých „samodobíjecích“ hybridů.
Toyota a elektromobily, to nejde dohromady
Jak možná víte, Toyota rozhodně nepatří mezi ty automobilky, které by nějak zvlášť fandily elektromobilům, a to i přestože to byla právě ona, která s Priusem odstartovala toto celé elektrošílenství. Je to dáno především tím, že vsadila více méně vše na kartu hybridních a vodíkových pohonů.
A znát je to i z nové reklamy, která propaguje hybridní modely značky Lexus, která pod Toyotu spadá. Ta se na adresu elektromobilů vyjadřuje dost nevybíravým způsobem a navíc podává zákazníkovi poměrně klamavou představu o svých hybridech.
Hybridy s nekonečným dojezdem
Společnost propaguje své hybridní vozy Lexus (HEV, u kterých nenajdete zástrčku na dobíjení). Ty označuje jako samonabíjecí či jako automobil s nekonečným dojezdem a poukazuje na to, že tím elektrické vozy rozhodně nedisponují.
Většina současných majitelů elektromobilů se však shoduje na tom, že aktuální dojezdové vzdálenosti již stačí na pravidelné dojíždění do práce a pokud chtějí s elektromobilem na delší výlet, stačí jen cestu naplánovat tak, aby vedla okolo dobíjecích stanic.
Perpetuum mobile v podání Lexusu
Některé společnosti, jako nyní Toyota, se však snaží odradit případné zájemce o elektromobil právě, co se dojezdových vzdáleností týče. Navíc o svých vozech tvrdí, že jsou samodobíjecí, tak jako to například udělala v jedné z kanadských reklam.
Logika tohoto výroku vychází z toho, že jejich konvenční motor dobíjí akumulátory ve voze a tím se jejich automobil okamžitě stává vozem, který nepotřebuje elektrickou zástrčku. Nikde však nenajdete ani zmínku o tom, že místo ní je ve voze klasická nádrž, kterou je zapotřebí neustále plnit palivem na čerpacích stanicích.
Elektromobil vás vždy nechá v brindě
Na španělském webu se pak Lexus snaží vzbudit v zákazníkovi hrůzu z elektromobilů tím, že poukazuje na jejich možnost vybití a zastavení vozu kdesi v neznámých končinách. A proto říkají, že Lexus je lepší, protože nabízí nekonečný dojezd. A opět jsme u problematiky nutnosti tankovat palivo, což však Lexus mlčky přechází.
O tom, jaký má Toyota, potažmo Lexus, názor na celoelektrické automobily jasně svědčí i výrok Yoshihira Sawy, generálního ředitele Lexusu, který se nedávno nechal slyšet že celoelektrické vozy ještě nejsou připraveny pro běžné užívání.
I Toyota elektrifikuje
Největším paradoxem na celém případu je pak ten fakt, že se Toyota chlubí tím, že chce počátkem roku 2020 nabízet již 10 nových celoelektrických automobilů. Jedná se tak o klasický případ, kdy jeden říká to, ale dělá něco zcela jiného.
Celá tato kampaň Lexusu je pojatá zcela chybně a dle našeho názoru by měla být stažena, protože se jedná o zcela jasné klamání zákazníka. Jaký je váš názor?