menuMENUHledat

Majitel Tesly chtěl zjistit, jak moc jej vůz hlídá a nestačil se divit!

29.06.2018 09:00 | Autor: VS | Zdroj: teslarati.com, youtube.com
Majitel Tesly chtěl zjistit, jak moc jej vůz hlídá a nestačil se divit!

Tesla v nedávné době přinesla vylepšení systému Autopilot a majitelé vozů neváhali jeho nové schopnosti prověřit. Jedním z nich je i Erik Strait, který se zaměřil na to, jak systém reaguje na řidičovo nezodpovědné chování.


Inovovaný systém

O systému Autopilot se vede řada diskusí, ovšem je jasné, že ve většině případů nehod není tento systém přímým viníkem. Tesla se i tak snaží systém co nejvíce zlepšovat, což dokázala také poslední aktualizace systému, která přinesla hned několik vylepšení. Mezi ně patří také přísnější kontrola řidiče během jízdy.

A právě tuto schopnost kontroly se rozhodl otestovat Erik Strait, který je na YouTube známý jako DÆrik.Provedl hned několik menších testů, které měly odhalit to, jak Autopilot zareaguje na odepnuté pásy během jízdy, náhlé snížení zátěže na sedadle řidiče a ohlížení se do zadní části vozu.

Autopilot tě vidí!

První Test spočíval v odepnutí bezpečnostních pásů během jízdy v momentě, kdy je zapnutý Autopilot. Erikův Model S začal okamžitě zpomalovat poté, co se odpoutal, dal mu dostatečně jasné zvukové i optické varování a zároveň mu na grafice zobrazil, na jaké sedačce k odepnutí pásů došlo. Vozidlo nadále setrvávalo v režimu Autopilot a jakmile se Erik připoutal zpět, systém začal opět zrychlovat.

Zajímavostí je, že automobil sice začal zpomalovat, ale nezabrzdil úplně. Místo toho si začal udržovat permanentní rychlost jednu míli v hodině, kterou Erik popsal jako trhavou. V momentě, kdy Erik odlehčil sedadlu, na kterém seděl, automobil okamžitě zastavil.

Posledním testem byla simulace parkování, při kterém se někteří řidiči dívají skrze zadní okno ven z vozu a při tomto pohybu nadzvednou svou váhu ze sedadla. Erik tedy zařadil zpátečku, ale jakmile snížil váhu na sedadle, automobil okamžitě zastavil.

Poutáte se během jízdy?

Je to k neuvěření, ale i v dnešní době patří jízda bez zapnutého bezpečnostního pásu k jednomu z nejčastějších prohřešků řidičů po celém světě, naší republiku nevyjímaje. Tento prohřešek je zároveň extrémně nebezpečný, a i proto jsou vozy Tesla navrženy tak, aby se snažily ohrožení nepřipoutaného řidiče co nejvíce minimalizovat. Tato funkce je zaznamenána také v uživatelském manuálu vozů Tesla:

„Za následujících okolností systém Traffic-Aware Cruise Control přejde do stavu HOLD (pozastaveno). Na obrazovce řidiče se objeví výstražná zpráva: Bezpečností pás řidiče je odpojen.“

Tesla se snaží na Autopilotovi nestále pracovat. Jedna z posledních aktualizací s označením V8.1 (2018.21.9) přinesla zvýšenou frekvenci výstrah ze strany Autopilota v podobě hlídání obou umístění rukou na volantu. A poslední aktualizace se zase zaměřuje na sílu, kterou řidič volant svírá a manipuluje s ním. Musk navíc slíbil, že budou přicházet další a další aktualizace, které přinesou podobné prvky kontroly řidiče ve snaze zvyšovat jeho bezpečnost.

Nahoru