Nová aktualizace softwaru přinese nezávislé předehřívání baterií
Tesla připravuje novou aktualizaci softwaru, která umožní předehřívat baterii vozu. Díky tomu bude mít řidič k dispozici maximální výkon a efektivnější nabíjení baterie i za nejchladnějšího počasí.
Teplota baterií
Majitelé Tesly, žijící v oblastech, kde během zimy sestupuje teplota i pod bod mrazu, to mají o něco složitější než ti, kteří se opalují i v lednu. Proč? Odpovědí jsou baterie automobilu, které při nízké teplotě pozbývají svého maximálního potenciálu. Pro jeho dosažení je totiž zapotřebí baterii udržovat v teplotě vyšší než nula stupňů.
Potíže s chladnou baterií jsou u elektromobilů často spojovány s klimatizací, která není schopna okamžitě zahájit vytápění automobilu. Extrémní teplota však může v některých případech omezit výkonnost baterie spolu s její kapacitou a také rychlost jejího nabíjení.
Grafika znázorňující kapacitu baterie. V případě nízkých teplot se množství dostupné energie snižuje.
(zdroj obrázku: electrek.co)
Nezávislé vytápění jako řešení
Problém pomalého vyhřívání kokpitu již Tesla odstranila, a to možností vyhřát kabinu vozu nezávislým vytápěním, které se aktivuje jednoduše přes aplikaci v automobilu. To ovšem neřešilo problém s chladnou baterií a omezením jejího výkonu.
Tesla však nyní pracuje na řešením, jak dosáhnout plného potenciálu baterie již v momentě, kdy řidič nasedá do vozu, které stálo celou noc na mrazu. Stejně tak jako u nezávislého vytápění kokpitu, umožní Tesla i nezávisle předehřívat bateriové články uložené v podlaze vozu.
Problém s chladným kokpitem řidiči Tesla Model S vůbec neznají.
Změny díky aktualizicím
Již nyní, je prostřednictvím aplikace automobil schopen poskytnout informace o tom, jaké množství kapacity mu není k dispozici z důvodu příliš nízké teploty baterie. Na baterii se objeví jednoduchá ikona vločky, a v baru baterie se zbarví do modra ta část, která indikuje o jak velké množství se jedná.
S příštím updatem pak bude umožněno již samotné předehřívání pomocí aplikace a to v případě, kdy bude automobil připojen k chargeru. Neznamená to však, že si majitel Tesly bude muset vybrat, zda bude předehřívat či nabíjet. Automobil bude schopen zvládnout oba tyto procesy najednou. Stačí jen spustit předehřívání přímo na svém mobilu ještě v teple domova a o zbytek se postará automobil sám.
Nové grafické prvky informující o chladné baterii a množství kapacity, která není k dispozici.
(zdroj obrázku: electrek.co)
Po odstranění zmrzlých prstů během prvních minut v kokpitu vozu, tak Tesla odstraní i další problém spojený s elektromobilem v mrazivém počasí. Provoz Tesly v zimě již bude jen potěšením a to i pro vlastníky, kteří si k ní nejdříve musí prošlapat cestu sněhem.