menuMENUHledat

Nová elektrická platforma Volkswagenu přijde do dvou let

17.01.2018 10:54 | Autor: MSO | Zdroj: Groen 7, Zdroj obrázku: www.vw.com
Nová elektrická platforma Volkswagenu přijde do dvou let

Volkswagen v pondělí představil novou verzi Jetty pro Severní Ameriku. Tato zpráva by pro nás rozhodně nebyla nijak podstatná, kdyby ovšem při této prezentaci neodhalil i své plány s americkou továrnou v Chattanooze. Ty se ubírají směrem k elektromobilům a jsou velmi blízko.

První americké elektromobily budou za rok

Volkswagen svoji elektrickou ofenzivu avizoval již loni. Jeho Roadmap E má do roku 2025 přinést 80 nových vozů s elektrickým pohonem a elektrifikaci kompletního portfolia skupiny do roku 2030, do čehož hodlá investovat 70 miliard eur. To znamená, že do roku 2030 bude třeba i elektrická Fabie. Největší pozornost zatím vzbudila reinkarnace legendárního hippie mikrobusu T2 s názvem I. D. Buzz. Ta má ale přijít až za čtyři roky. Do té doby má být elektrické SUV I. D. Cross a nový hatchback.

Volkswagen přijde s novou elektrickou platformou

Volkswagen svoji elektrickou budoucnost spojil s jednotnou platformou MEB (Modular Electrification Toolkit). Volkswagen slibuje, že nové elektromobily postavené na MEB budou vypadat jinak. Doslova hovoří o Golfu s vnitřním prostorem Passatu. Na MEB firma pracuje od roku 2015, rané fáze vývoje dokončila loni počátkem roku a nyní probíhá příprava samotné výroby tak, aby první elektromobily na této platformě mohly opustit brány továrny již v roce 2020. Teď VW prozradil, která továrna to bude.

Chattanooga bude vyrábět e-Golf s prodlouženým dojezdem i Cross

Do továrny Chattanooga hodlá Volkswagen v nadcházejících letech investovat celkem 2,8 miliardy eur. Z jejích bran budou vyjíždět každý rok dva nové typy elektromobilů. Mezi prvními, které továrnu opustí, bude SUV, patrně slibovaný I. D. Cross a e-Golf s větším dojezdem. Podle materiálů, jež získali nizozemští novináři, mají však mezi I. D. Cross a I. D. Buzz přijít ještě dva elektromobily. Jeden hatchback a zřejmě jedno MPV. Ty však budou určeny jen pro USA a Čínu a je pravděpodobné, že budou pocházet právě z Chattanoogy.

Volkswagen to s elektřinou myslí vážně

Volkswagen o elektřině mluví už poměrně dlouho. Kromě hybridů a nepříliš úspěšného e-Golfu s neslavným dojezdem „až 190 km“ se však zatím příliš nepochlapil. To proto, že svoji strategii už nějakou dobu staví na jednotných platformách. Ta první dostala jméno MQB a z naší domácí produkce ji najdete v Octavii, Superbu, Karoqu i Kodiaqu. Pro elektromobily tak automobilka potřebovala vcelku logicky vyvinout něco podobného. Tím se stala platforma MEB, která je očividně hotová a teď už se řeší jen to, kde a kdy ji začít vyrábět. Do dvou let by tak VW mohl začít efektivně konkurovat Tesle. Navíc lze očekávat, že kromě samotné elektromobility automobilka představí světu i výsledky svého vývoje v oblasti autonomního řízení. Máme se tedy na co těšit.

 

Nahoru