menuMENUHledat

Přinese Thor ET-One Ragnarok Tesle Semi?

05.02.2018 11:28 | Autor: VS | Zdroj: insideevs.com, obrázky: Thortrucks.com
Přinese Thor ET-One Ragnarok Tesle Semi?

Začínající společnost Thor Trucks vytvořila vlastní elektrický tahač s názvem ET-One. Jeho cíl je jediný. Má se stát důstojným konkurentem pro tahač Tesla Semi.


Thor Trucks

Ragnarok je v severské mytologii označení pro konec světa spojený s naprostou zkázou. Takový malý Ragnarok by nyní ráda přinesla společnost Thor Trucks i Tesle Semi. Vytvořila totiž elektrický tahač, který by se měl Muskovu tahači přinejmenších vyrovnat. Společnost to však bude mít velice náročné. Jedná se totiž o poměrně malý projekt, za kterým stojí dva mladí nadšenci Dakota Semler a Giordano Sordoni. Ti jsou zakladateli společnosti a především jejími hlavními investory. Výsledkem jejich dosavadního úsilí je tahač označený ET-One, na kterém pracovalo zhruba 18 zaměstnanců společnosti.

ET-One kladivo na Semi

Jedná se o designově velice povedený počin, který se Semi v mnohém podobá, především co se týče exteriéru. Tomu dominuje maska s masivní mřížkou chladiče, na kterém je vyobrazeno logo společnosti, které má znázorňovat Mjöllnir, legendární Thorovo kladivo. Další části již nejsou oproti Semi tak originální.

Kde však najdeme velké rozdíly, je interiér tahače. Thor Trucks vsadil na klasické uspořádání kabiny, ve které se pohodlně usadí dvojčlenná posádka. Celá kabina nepůsobí v porovnání s Teslou tak futuristicky. I přesto si posádka užije dostatečné množství komfortu díky luxusním koženým sedačkám, i nových technologií, mezi které patří velká dotyková obrazovka dominující palubní desce.

Parametry horší než Semi

ET-One není konstrukčním originálem od základů. Během vývoje byla použita konstrukční řešení společnosti Navistar a náprava Dana. Motor je v tahači pouze jeden, a to kanadský TM4. Ten mu umožní pelášit po dálnici rychlostí až 113 kilometrů v hodině.

Plné zatížení tohoto tahače může být až 36 tun nákladu a na jedno nabití s ním tahač ujede 160 kilometrů. V případě nulového nákladu by měl být ET-One schopen urazit na jediné nabití až 482 kilometrů. Lithium-Iontové baterie od LG se plně nabijí za 90 minut. Předpokládá se, že do budoucna by se mohla objevit i varianta s polovinčním dojezdem, proti tomu současnému.

Autoři projektu vědí, že současné parametry tahače na Semi prozatím nedosahují. Proto plánují velkou řadu změn, k jejichž realizaci však potřebují nového investora. Prozatím tedy budou stavět další ET-One, které budou prezentovat na nejrůznějších výstavách. Investora by rádi nalezli do roku 2019, kdy chtějí začít přijímat první objednávky. Cena vozu by se mohla po uvedení na trh pohybovat okolo 100 tisíc dolarů za variantu s menším dojezdem a 250 tisíc dolarů za variantu s 480 kilometrovým dojezdem. To jsou ještě vyšší sumy než v případě Semi, ovšem Thor Trucks věří, že o exklusivní tahač zájem bude.

Po Faraday Futures či Navistaru zde máme další mladou společnost, která má skutečně velké plány a nebojí se jít po krku i těm největším hráčům na trhu. Uvidíme tedy, jak velkou ránu Thor Tesle zasadí.

 

Nahoru