menuMENUHledat

První dojmy z Tesla Model 3: Je mesiáš elektrické revoluce tak dobrý, jak jsme doufali?

02.01.2018 11:49 | Autor: VS | Zdroj: electrek.com, obrázky: Tesla.com
První dojmy z Tesla Model 3: Je mesiáš elektrické revoluce tak dobrý, jak jsme doufali?

Model 3 od Tesly se konečně začal dodávat i standardním zákazníkům, kteří na něj čekají déle jak dva roky. Ti nyní přinášejí první zprávy o tom, jaký tento automobil je, a zda splňuje jejich velká očekávání.


Pojďme se podívat na názor Jamesona Dowa, reportéra magazínu Electrek.co, který se věnuje elektromobilům od roku 2009 a je majitelem hned několika z nich, nyní nově i Tesly Model 3. S tou poslední dělal dva týdny testovací jízdy v nejrůznějších podmínkách, aby zjistil, jak dobře na tom automobil ve skutečnosti je a co všechno vlastně umí. Magazín poprosil své čtenáře, aby pokládali otázky ohledně Modelu 3 a Jameson se na ně poté pokusil odpovědět.

Estetické nedokonalosti karoserie

Tento problém se objevil u Tesly Model S. Především prvním kusům bylo vyčítáno, že jednotlivé díly karoserie nepasují tak přesně, jak by měly a vznikají mezi nimi nevzhledné mezery. To byla také nejčastější otázka na Model 3. Jameson přiznal, že pokud sedí ve voze, které je technicky dokonalý, je zábava jej řídit a obsahuje mnoho dobrých technologií, pak něco jako mezery v karoserii zase tolik neřeší. Zároveň však dodal, že plně chápe, když je někdo tímto nevzhledným důkazem nedokonalých výrobních procesů zklamán.


Ukázka problémových částí Modelu S
(Zdroj obráz
ku: facepunch.com)

Nicméně Model 3 ničím takovým rozhodně netrpí. Vše pasuje, jak má, což dokazuje, že se Tesla nezlepšuje jen při výrobě Modelu S, ale při výrobě automobilů obecně.

Jízdní vlastnosti vozu

Nyní se dostáváme k vůbec nejsilnější stránce vozu. Jízda ve voze je podle Jamesona naprosto vynikající. Vůz je velice přesný a velmi citlivý v zatáčkách. Člověk z něj má dokonce pocit hbitější jízdy, než je tomu u Modelu S, za což může půl tunový váhový rozdíl ve prospěch Modelu 3. Díky nízkému těžišti nedochází přetáčení, a pokud si chce řidič užít skutečný požitek z řízení, přepne vůz do sportovního režimu. Automobil se stane precizně přesným a neskutečně zábavným.

Zrychlení vozu je podobné jako u Tesla Model S 70D, což znamená, že není tak silné jako u P verzí Modelu S, nebo Roadsteru, i tak je síla elektromotorů cítit. I přesto by Jameson uvítal o něco silnější verzi s pohonem všech čtyř kol.

Viditelnost

Co se viditelnosti týče, automobil nabízí dostatečný výhled, který je během jízdy potřeba. Samozřejmě, že se nejedná o prostorné SUV, kde vidíte vše, co se okolo automobilu děje, aniž byste z něj museli vystupovat. I tak je výhled z Modelu 3 dostačující. A platí to pro viditelnost skrze zadní okno a přes zrcátka, tak také při pohledu vpřed.

Komfort

Pojďme se nyní podívat na pohodlí, které Model 3 nabízí. Interiér vozu je prostorný, spolujezdci mají dostatek místa na nohy i nad hlavou a díky panoramatické střeše působí vše velmi vzdušně. Pět lidí tento automobil převeze naprosto bez problémů a to i v případě delší cesty.

Vozidlo je velice tiché i při jízdě na dálnici. Hovory skrze Bluetooth jsou zřetelné a srozumitelné pro řidiče i osobu na druhé straně linky.

Technická vybavenost

Obrazovka infotainmentu automobilu je menší, než jsme byli zvyklí u obrazovek Modelů S a X. Oproti nim je však mnohem citlivější na dotyk a má o něco přehlednější rozhraní. Přeskakování mezi jednotlivými funkcemi navigace je rychlé a zvětšování či zmenšování obrazu je plynulé. Právě rychlost a plynulost zbytečně nerozptylují řidiče od řízení, což je velmi dobře!

Změny najdeme i u multifunkčního volantu. Oproti Modelu S zde chybí možnost nastavení rychlosti ventilátoru a další nastavení pomocí rolleru. Toto tlačítko skutečně chybí a Jameson doufá, že brzy přibude. Pravým tlačítkem může řidič aktivovat hlasový příkaz, jehož reakce byly výrazně vylepšeny a jeho používání je naprosto bezproblémové.

Chyby

Jelikož se jedná o první verze Modelu 3, nějaké ty mouchy se zde přeci jen objevují. Sám Jameson se zmiňuje o jedné, a to chybě zvukového systému. Během hovoru přes Bluetooth se z reproduktorů ozývalo nepříjemné praskání. Jameson tento problém vyřešil tvrdým restartem obrazovky několikasekundovým stiskem tlačítka na volantu. Tento problém by měl být vyřešen v nejbližším updatu.

Závěrem

Toto byl jeden z prvních, rychlejších přehledů toho, jaký Model 3 vlastně je, a jaké z něj má řidič první dojmy. My vám v nejbližší době přineseme více, detailnější rozbor celého vozu. Na voze je totiž obrovské množství nejrůznějších detailů a vychytávek, které si pozornost rozhodně zaslouží. Prozatím to však vypadá, že Tesla Model 3 bude skvělým vozem, který by mohl zamíchat s rozložením sil elektromobilů vůči automobilům s konvenčním pohonem.

Nahoru