První výsledky testování Modelu 3 Performance jsou tu! Co si pro nás Tesla připravila?
Model 3 dostal zcela novou konfiguraci s dvojicí motorů, pohonem všech čtyř kol a skutečně zajímavým zrychlením. Co na novinku říká odborná veřejnost? Podívejte se na dojmy Dana Neila z Wall Street Journal.
První test Performance
Nákup vozu za 78 tisíc dolarů rozhodně nepatří k obchodům z minuty na minutu. Vše je potřeba dobře rozmyslet a vědět, co za tak vysokou částku dostanete. Vždy je dobré znát názor odborníků a Dan Neil takovým odborníkem skutečně je.
Tento automobilový veterán si od Tesly vypůjčil novou konfiguraci Modelu 3 s názvem Performance, která disponuje dvojicí motorů, která dohromady poskytuje výkon 335 kW, tedy 450 koňských sil, aby s ní provedl první nezávislý test. Automobil disponuje pohonem všech čtyř kol a neuvěřitelnou akcelerací, díky které za sebou nechá i BMW M4.
Vykročení do nové éry automobilových dějin
Testování ukázalo, že automobil má neuvěřitelnou stabilitu v zatáčkách, čemuž vděčí lithium-iontovým bateriím vyskládaným v podlaze vozu. Tesla přepracovala také zavěšení vozu a dodává jej s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S, které jsou podle Dana tím nejlepším, co můžete automobilu dopřát, protože jsou naprosto univerzální a mají skvělou přilnavost.
Dan dále dodává, že sice není ekonomickým odborníkem, ovšem pro ty, kteří doufali, že tento automobil pošle Teslu ke dnu, má špatnou zprávu. Model 3 v této verzi je dle něj velkolepý automobil připomínající křiklavé vesmírné plavidlo, které je dostatečně reprezentativním vykročením do další éry automobilových dějin.
Model 3 boduje
Podle Danových slov se Tesle podařil skutečně dobrý kus práce a to i přesto, že automobilka má očividně problémy. Její továrna ve Fremontu je slabě osvětlená, některé prvky montážních linek jsou jen provizorním řešením, která nemohou dlouhodobě fungovat a i pracovníci továrny nemají úplně ideální pracovní podmínky.
Jedním dechem však dodává, že samotné auto je hvězda a to je fakt, který budou muset přijmout všichni, kdo pochybovali. Dan poukazuje na to, že není jiného automobilu, který by disponoval panoramatickou střechou a přitom se mohl pochlubit pěti hvězdami z bezpečnostních zkoušek. Ani Porsche, ani Rolls-Royce se dle jeho slov nemůže tomuto automobilu vyrovnat.
Stojí za ty peníze?
Zaujal jej také interiér a především pak velice precizní zpracování čalounění a kvalitní materiály, které byly uvnitř vozu použity. Co se mu však příliš nelíbí, je dotyková obrazovka, která prý velmi hrubě narušuje harmonii minimalismu celého interiéru a vadí mu i přílišná šířka A sloupků, která znesnadňuje výhled z vozu.
Dan se během svého hodnocení dostal také ke konstrukčním problémům automobilu. Vysvětloval především široké mezery mezi jednotlivými díly karoserie, které byly patrné dokonce i na výstavním modelu na premiéře vozu v Los Angeles v roce 2017. Dan to vysvětluje tím, že na vině je použití hliníkového obložení, které stejně zlobí i u jiných projektů. Tesla se nesnaží nic maskovat a tento nedostatek prostě přizná. I přes tento nedostatek vozů není v jeho interiéru slyšet žádný hluk a jízda je příjemně klidná a ničím nerušená.
Na závěr Dan představil baterie vozu, které Tesla pro tuto konfiguraci přepracovala a rozšířila jejich kapacitu zhruba o 50% oproti starším článkům. Díky tomu automobil disponuje kapacitou 75KWhm, což je podle Dana dostatečná zásoba na uváděnou vzdálenost 500 kilometrů.
- Základní cena: 64 000 USD
- Cena testovaného modelu: 78 000 USD
- Hnací jednotka: třífázový, čtyřpólový indukční motor (vpředu), motor s permanentními magnety (vzadu), pohon všech kol
- Dojezdová vzdálenost: 500 kilometrů
- Doba dobíjení: pro 170 km - 30 minut
- Zrychlení: 0-100 km/h - 3,5 sekundy
- Nejvyšší rychlost: 250 km/h
- Pohotovostní hmotnost: 4,072 liber