Světové automobilky spojily síly, aby konkurovaly Tesle. Výsledkem je dobíjecí stanice IONITY
Tesla má po celém světě velké množství konkurentů, mezi kterými jsou malí, ale i ti největší výrobci automobilů. Nejsilnější soupeři v čele s Volkswagenem se nyní spojili a rozhodli se, že Tesle nebudou konkurovat jen svými elektrickými vozy, ale také vlastní sítí nabíjecích stanic.
V Ženevě to jiskří
Tato síť ponese název IONITY a jedná se o výsledek spolupráce skupin Volkswagen Group, BMW Group, Daimler AG a Ford Motor Company. Její odhalení proběhlo na autosalonu v Ženevě, který se letos nese ve znamení inovativních elektrických technologií. Volkswagen zde odhalil koncept nového přírůstku do rodiny I.D., s názvem I.D. Vizzion, Jaguar představil svůj elektrický I-Pace a třeba Seat představil čistě elektrický závodní cesťák pod svou novou značkou Cupra.
Vznášející se maják
Cílem projektu IONITY je stát se celoevropskou vysokofrekvenční nabíjecí sítí, kterou budou moci využívat řidiči po celé Evropě. V tiskové zprávě projektu, která je spíše uměleckým slohem, čtením s informační hodnotou, se dočteme:
„Jako by se stanice vznášela, nad každým dobíjecím pylonem je světlo, díky kterému stanice vypadá jako maják. Díky tomuto efektu je v noci obzvláště nápadná. V souladu s povahou elektromobility přináší architektura celé stanice otevřený, lehký a hřejivý smysl pro prostor.“
„Jasná a jednoduchá struktura, spolu s povrchy, inteligentní rozhraní a směs robustních a lehkých materiálů se spojují dohromady v bezproblémové nabíjení. V souladu s logem IONITY symbolizují použité barvy tok energie během nabíjecího procesu.“
Celou zprávu si můžete přečíst zde.
Tisková zpráva je postavená především na čistém a elegantním designu celé stanice, která působí skutečně velmi futuristicky. Samotné nabíjecí pylony se aktivují až po příjezdu automobilu, buď pomocí pohybových senzorů nebo reagují na karty NFC či RFID. Přesné specifikace této technologie nejsou prozatím známy.
Video musí stačit
Celá stanice byla totiž prezentována pouze prostřednictvím videa a v reálném světě bychom ji hledali jen marně. Proto bohužel nejsou k dispozici žádné demonstrace nabíjení skutečných vozidel. Očekávaný výkon IONOTY chargeru by však měl být 350 kW. To by znamenalo, že Porsche Mission E by měla být nabíječka schopna nabít za 15 minut na dojezd 400 kilometrů. A to je skutečně velká výzva pro Teslu.
Je velice povzbudivé vidět, kolik velkých nejen evropských automobilek se spojilo, aby společně vytvořily tak schopného konkurenta pro dobíjecí stanice Tesly. Je to dobrá zpráva nejen z důvodu expanze evropské nabíjecí sítě, ale i z důvodu nové konkurence pro Teslu, která bude neustále nucena přinášet svým zákazníkům jen to nejlepší. Právě Superchargery byly až doposud největším esem v rukávu Tesly, na které konkurence neměla odpověď. To se však do budoucna očividně změní:
This article appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.