menuMENUHledat

Tesla vyvine vlastního Autopilota, rozkmotřila se nVidií, ta zas připravuje vlastní autonomní vůz

13.12.2016 15:42 | Zdroj: english.etnews.com, electrek.co
Tesla vyvine vlastního Autopilota, rozkmotřila se nVidií, ta zas připravuje vlastní autonomní vůz

Autopilot Tesly se skládá ze dvou hlavních částí – čidel (radaru, ultrazvukových čidel a kamer) a výpočetní jednotky. Pro tu Tesla v nové generaci Autopilota začala využívat čipovou sadu nVidia Drive PX 2, která nabízí neuronovou síť přímo na palubě automobilu. Jenže Tesla se teď rozhodla, že budoucí Autopiloty budou využívat její vlastní architekturu a čipy od Samsung Electronics. Část celé platformy si přitom Tesla vyvine sama.

Utajený vývoj                         

Před třemi týdny jsme vás informovali, že Tesla potichoučku přetáhla klíčové inženýry z projektu HoloLens společnosti Microsoft. V tom samém článku jsme se však pozastavovali nad tím, že v Tesle se začali hromadit inženýři z věhlasných firem jako AMD či Apple specializující se na vývoj procesorů. No, netrvalo ani tři týdny a vše je už venku. Autopilot 3.0 skutečně bude využívat zcela jinou architekturu než nVidia Drive PX 2. Tesla si ji vyvine sama a čipy pro ni dodá Samsung.

Vývoj nového Autopilota bude trvat 3 roky

A pánové ze Samsung Electronics se pro korejské Electronic Times údajně rozpovídali. Spolupráce s Teslou je prý: „dlouhodobým projektem, který si vyžádá okolo 3 let na návrh, produkci prototypů a masovou produkci.“ Podtrženo a sečteno se bavíme o horizontu 2018 až 2019. Tedy o tom samém horizontu, ve kterém Tesla slíbila, že její Autopilot dosáhne úrovně autonomního řízení 5. Znamená to, že snad čipy od nVidie na úroveň 5 nestačí?

nVidia obratem vyrukovala s vlastním autem

Společnost nVidia na své platformě nVidia Drive PX 2 pracovala také dlouhé roky sama. K tomu, aby naučila svůj počítač „řídit“ využívala vlastní automobily, ale jen na uzavřených trasách. Teď si však zažádala v Kalifornii o povolení k provozu svých autonomních vozů na veřejných komunikacích a povolení, stejně jako Google, Volkswagen, Mercedes, Ford a dalších 15 společností Tesly nevyjímaje získala. Zdá se, že nVidia se tedy vydala cestou právě prvního ze zmiňovaných – Googlu – a intenzivně pracuje na vývoji vlastního virtuálního řidiče.

Možná i proto Tesla odešla pryč, aby její unikátní „znalostní báze“ aktuálně složená z 1,3 miliardy najetých mil nakonec nejezdila brzy třeba ve Volkswagenech či elektromobilech konkurence. V tuhle chvíli jde těžko říct, proč se se obě firmy rozkmotřily. Jisté je jediné – brzy se můžeme těšit na zbrusu novou generaci Autopilota!

Nahoru