Věděli jste, že Tesla používá technologii na snížení hluku pneumatik
Jedním z argumentů týkajících se elektromobilů a jejich bezpečnosti, je kromě neustálně propíraného Autopilota také zvuk. Přesněji jeho absence. Odpůrci elektromobilů poukazují na fakt, kdy k přecházejícímu chodci přijíždí téměř neslyšný vůz. Na druhou stranu, představte si momentálně rušné silnice (a obyvatele žijící u těchto komunikací), kteří by si nejspíš ohromně oddychli, kdyby kolem nich nocí i dnem nesvištěly burácející motory. Co na to Tesla?
Pneumatiky vybavené pěnou pohlcující zvuky
Ačkoliv neuvěřitelná akcelerace Tesly zatlačí pasažéry pořádně hluboko do sedadel, auto téměř ani hlásku. Žádný hromující motor, ani hlomozící převodovka, prostě minimum hlasitých součástek. Člověk by řekl, že jedním z nejhlasitějších zvuků (kromě halekání pasažérů) budou pneumatiky. Ale i s tím Tesla něco dělá: používá speciální anti-hlukové gumy.
Permormance varianty vozů Model S P85D a P90D využívají pneumatiky Continental s nízkým valivým odporem a vysokou účinností, které jsou navrženy speciálně pro snížení hluku kol za použítí speciální pěny pohlcující zvuky. Pod názvem "ContiSilent" společnost inzeruje technologii, která by měla snížit hluk valení až o 9dB a omezit úroveň zvuku, který zasahuje do kabiny.
Tichý výkon i za nepříznivého počasí
Model S využívá kola ContiSportContact 5P vybavené polyuretanovou pěnou pohlcující zvuky. Ta umožňuje pneumatice udržovat stejnou úroveň reakcí za mokra, ale zároveň i tišší výkon. Starší verze pohonu zadních kol Modelu S P85 byly vybaveny pneumatikou Continental ExtremeContact DW, kterou mnozí majitelé označují za mnohem hlasitější než modernější nástupce.
Se všemi moderními vychytávkami je lehké přehlédnout něco tak základního jako jsou pneumatiky, s Teslou ale nemusíte mít strach, že narazíte (nebo něco uslyšíte).
This article appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.