Volkswagen představí retro mikrobus na elektřinu s autopilotem
Legendární mikrobus VW T2, který se v USA stal symbolem hippies, se vrátí v roce 2022 jako elektromobil s pokročilým autonomním řízením I. D. Pilot. Koupit si ho budou moci zákazníci v USA, Evropě a Číně. Dojezd má být 434 km. Do roku 2025 chce Volkswagen mít na trhu přes 30 různých elektromobilů.
Retro styl frčí
Retro styl v automobilovém průmyslu v poslední době frčí. Sám Volkswagen zkusil před 19 lety oživit Brouka, Fiat má svoji 500 a také novému Mini se tržně daří. Podle první odezvy v USA je to však nic oproti tomu, jaké odezvy se dostalo sobotnímu ohlášení reinkarnace VW Bus, jak modelu Type 2 ve Spojených státech nejčastěji říkali. Navíc elektrická podoba nabídne řadu futuristických funkcí. Elektrobus má přijít na trh v roce 2022, hned po novém elektrickém hatchbacku a SUV.
Dvanáctkrát výkonnější než originál a dobitý do půl hodiny
Nový elektrobus má být více než 12krát výkonnější než jeho předloha z roku 1950. Zatímco hippies popojížděli se čtyřválcovým boxerem o 30 koních, I. D. Buzz má nabídnout díky dvěma elektromotorům (na každé nápravě jeden) 369 koní. Dojezd elektrobusu má být až 270 mil (434 km), což zajistí 111kWh akumulátor zabudovaný v podlaze nového MEB (Modular Electric Drive) šasi, které chce VW využít i pro své další elektromobily. Při nabíjení 150kW nabíječkou má dobití na 80 procent kapacity akumulátoru zabrat pouhých 30 minut. Absolutní novinkou je pak bezdrátové nabíjení. Stačí zajet na parkovací místo s bezdrátovou nabíječkou a váš mikrobus se začne sám dobíjet.
Nový I. D. Buzz pojme až osm cestujících a nabídne obvyklé možnosti uspořádání, které znají i současní zákazníci VW Multivan, včetně konferenčního uspořádání pro pět osob, kdy půjde přední sedadla otočit o 180 stupňů. Otázkou je, zda VW povolí tuto možnost i během autonomní jízdy. České zákazníky určitě potěší, že při sklopení zadních sedadel se do I. D. Buzz vejde přes 4 600 litrů nákladu.
O řízení se postará I. D. Pilot
Pozornost všech novinářů upoutal futuristický obdélníkový volant. Ten totiž skutečný volant připomíná jen vzdáleně. Je tomu tak proto, že automobil se má primárně spoléhat na systém plně automatického řízení I. D. Pilot. Ten má využívat deset laserových skenerů, řidiči nabídne rozšířenou realitu, a ještě dokáže reagovat na příkazy zadávané běžnou řečí. Řeknete svému autu, že máte hlad, ono vám nabídne nejbližší restauraci a vy pak jen řeknete: „OK, zavez mě tam.“ Tedy pokud umíte anglicky. Na ovládání v češtině si budeme muset asi ještě hodně dlouho počkat.
Auto, které na vás zamrká
Volkswagen ve své oficiální zprávě také velmi stručně zmiňuje další vychytávku v podobě unikátního systému diagnostiky. Ten bude s majitelem komunikovat prostřednictvím velmi nezvyklých čelních světel. Automobilka sice nezmiňuje, co všechno budou nová čelní světla umět svému majiteli sdělit, nicméně v propagačním videu je využívá například k zobrazování grafického ekvalizéru při přehrávání hudby. Minimálně lze však očekávat nějakou líbivou grafiku při zamykání a odemykání vozu.
Video:
Video 2: