Musk si pustil pusu na špacír: Co všechno teď víme o Modelu 3?
Oficiální termín pro uvedení Modelu 3 na trh se blíží mílovými kroky. Zbývají vlastně už jen tři měsíce a pár dní. A Elon Musk, spolu s tím, jak začaly téměř finální verze Modelu 3 brázdit americké ulice, se svěřil s tím, co vlastně bude Model 3 umět.
Model 3 nebude „nový“ Model S
Elon Musk začíná v komunikaci novinek o Modelu 3 na Twitteru klást čím dál tím větší důraz na to, aby ujistil nejen 400 000 zaregistrovaných zájemců o Model 3, že se skutečně nebude jednat o náhradu Modelu S, ale o nižší model s horšími parametry. Někteří komentátoři v tom vidí snahu odlehčit výrobním linkám na Model 3 a přesvědčit část z oněch 400 tisíc k nákupu Modelu S či X. Možné to je, při plánované výrobní kapacitě 5 000 aut týdně, si ti na konci seznamu na nové auto počkají déle než rok a půl.
Model 3 skončí na 75 kWh akumulátoru
Elon Musk prohlásil, že kratší rozvor Modelu 3 neumožňuje instalovat vyšší kapacitu akumulátoru než 75 kWh. Je však otázka, o kolik bude kratší dojezd Modelu 3 než Modelu S. Model 3 bude totiž lehčí a i jeho palubní systémy budou mít možná o něco nižší spotřebu. I při vytápění/klimatizaci se u menšího Modelu 3 oproti Modelu S ušetří. A výkon, a tím pádem i spotřeba energie, bude znatelně nižší než u Modelu S (Model 3 má mít zrychlení z 0 na 96 km/h za 6 sekund). Je tak možné, že by nejvyšší konfigurace mohla nakonec dosahovat dojezdů Modelu S P90D. To se ještě necháme překvapit.
Každopádně, aktuální stránky Tesly mluví o dojezdu 215 mil (346 km), což je ještě o 4 míle méně než u Tesla Model S P60. Je otázkou, proč tomu tak je. Při informacích, které už o Modelu 3 máme, by dojezd 215 mil odpovídal tak 50 kWh akumulátoru. Možnou odpovědí by mohlo být to, že Tesla tento dojezd uvádí u verze s cenovkou 35 000 USD (870 tisíc Kč) před dotacemi.