Musk si pustil pusu na špacír: Co všechno teď víme o Modelu 3?
Čtyřkolka až napřesrok a maximálně 5 míst
A když už jsme u těch parametrů prvních Modelů 3 – všechno to budou zadokolky. Dvoumotorová čtyřkolka sice bude, ale až napřesrok. Podobně tomu však bylo i u Modelu S. Definitivně jasný je také počet míst pro pasažéry. Se sedadly v kufru, proti směru jízdy, se u Modelu 3 nepočítá. Model 3 tak bude klasickým sedanem pro maximálně 5 pasažérů.
Ovládání Modelu 3 nebude asi až tak hitech
Zatímco před necelým rokem, 3. dubna 2016, Musk hovořil o tom, že ovládání Modelu 3 vypadá podobně jako u „vesmírné lodi,“ teď svá vyjádření hodně brzdí. Na přímou otázku, zda bude Model 3 disponovat dlouho očekávaným a diskutovaným head-up displejem odpověděl, že bude mít pouze jeden displej. Tím je však na šířku otočený středový displej. Naděje na vesmírný HUD tak končí.
Navíc se ukazuje, že středový displej nebude až tak moc „driver friendly“ jako u ostatních aut. Místo klasického přístrojového štítu s tachometrem totiž bude aktuální rychlost a polohu voliče automatické převodovky ukazovat jen v rohu obrazovky. Musk to zdůvodňuje tím, že Model 3 je stavěný pro autonomní řízení a že v taxíku taky nepotřebujete vidět na tachometr.
Méně funkcí
Musk o Modelu 3 hovoří jako o menším cenově dostupnějším Modelu S s menším dojezdem, menším výkonem a méně funkcemi. Navíc dodává, že Model S má v sobě pokročilejší technologie. A teď je otázka, co je tím vlastně myšleno. Jeden rozdíl je zřejmý – místo dvou displejů má Model 3 pouze jeden a menší. Tím budou patrně limitovány i funkce palubního systému, který asi nebude počítat s děleným režimem displeje. Omezí však Tesla i některé další funkce? To zatím nevíme.