menuMENUHledat

Audi přichází s elektrickým supersportem, který si brousí zuby i na Roadster od Tesly

16.01.2019 16:21 | Autor: VS | Zdroj: youtube.com, driving.ca
Audi přichází s elektrickým supersportem, který si brousí zuby i na Roadster od Tesly

Audi potvrdilo, že se její projekt PB18 e-tron dostane do omezené produkce. Pro zákazníky tak bude připraven právě včas, aby mohl konkurovat nové generaci Tesla Roadster.


Dravec jménem PB18 e-tron

Do světa elektromobility začíná pronikat čím dál více výrobců automobilů, přičemž někteří volí strategii prvního elektrického vozu coby nadupaného supersportu, aby postupně přinášeli elektro-technologie i do levnějších modelů. Neplatí to však o Audi, která nejdříve představila cenově dostupnější elektromobily se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku, aby se nyní mohla soustředit na stále výkonnější vozy.

Již v minulém roce tak Audi představilo novinku v podobě prototypu elektrického supersportu PB18 e-tron. Ten disponuje novou technologií v podobě solid-state baterie, tedy baterií s pevným elektrolytem, výkonem 570 kW a 800 voltovým nabíjecím systémem.

Jen pro vyvolené

Novinka se od počátku tvářila spíše jako pouhý prototyp, především díky technologii baterií, které jsou velmi problematické pro objemovou produkci, ovšem Audi nyní potvrdilo zahájení nízkoobjemové produkce svého technologického unikátu.

Pro nizozemský Auto Week to potvrdil Bram Schot, nový generální ředitel Audi, který zároveň prozradil, že Audi vyrobí celkem 50 kusů Audi PB18 e-tron.

Zatím není úplně jasné, kdy automobilka z Ingolstadtu začne svůj nový elektrický supersport vyrábět, ovšem Audi v něm vidí možného nástupce Audi R8, a tak by zahájení jeho prodejů mohlo vycházet na rok 2020. PB18 e-tron by tak byl přímým konkurentem pro Tesla Roadster, se kterým spadá do stejného segmentu.

a189681_mediuma189690_mediuma189695_mediuma189698_mediuma189701_medium-e1535103458214

Má na to?

Ovšem sdílení stejného segmentu ještě neznamená jasné ohrožení pozice chystaného Roadsteru. Minimálně po technické stránce totiž projekt od Audi značně ztrácí. Tesla Roadster druhé generace bude vybaven masivní 200 kWh baterií, zatímco novinka od Audi dostane pouze 95 kWh baterii. Roadster se bude moci pochlubit dvojnásobným dojezdem, oproti Audi, která by podle výrobce měla být schopna ujet až 500 kilometrů na jediné nabití, a bude jako první na světě nabízet solid-state baterie v rámci sériově vyráběného vozu.

PB18 e-tron bude disponovat třemi elektromotory a z hlediska akcelerace by měl být schopen konkurovat Roadsteru mnohem lépe. Audi motory popisuje takto:

„Tyto motory jsou umístěny v centrální poloze mezi otočnými čepy řízení, z nichž každý pohání jedno kolo přes poloviční hřídel. Celkem podávají výkon až 150 kW na přední nápravu a 350 kW na zadní nápravu. Maximální výkon je 500 kW a skrze boosting může řidič výkon dočasně navýšit až na 570 kW. Automobil je tedy schopen překonávat rychlost 100 kilometrů v hodině za méně než 2 sekundy.“

Prozatím nejsou dostupné informace o ceně této novinky, ovšem lze předpokládat, že se bude jednat o velice drahou hračku, už jen díky omezené produkci a také použitým technologiím.

Nahoru