Autopilot Tesla vs. samořídící auto Google – čím se odlišují?
Proč Google začal s tak obrovskými požadavky?
Těžko říct. Pravděpodobně proto, že pracuje jen s masivním objemem dat a nesnaží se postavit objekty do reálného světa. Nebo alespoň zatím ne. Aby bylo jasno, neznamená to, že technologie je špatná.
Autonomní auta od Googlu umí věci, které Tesla zatím nedokáže. Samořídící auto dojede ve městě z bodu A do bodu B, ale až potom, co má předem zmapovanou celou trasu. S Teslou to nejde – nemůžete jí zadat adresu, sednout si a počkat, než vás doveze. Jasné body pro Google.
Vybavení Tesly pro přežití je maximální
Na druhou stranu Tesla začala s druhým modelem. Auto je kompletně vybavené, aby samo přežilo na silnici: skvělá akcelerace, skvělá manévrovatelnost, skvělá schopnost ustát kolize. Takže vybavení pro přežití na silnici je o pár tříd výš. Navíc Model S je reálně v oběhu, funguje a je hotový.
Na dálnici jsou požadavky pro Autopilota mnohem jednodušší: drž se ve svém pruhu, nesejmi nikoho před sebou, za sebou, ani vedle sebe, předjížděj, jen když je to bezpečné vzhledem k okolnostem. Systém prošpikovaný kamerami a senzory si umí dát pozor téměř na všechno. Pokud by Tesla přestala v tomhle bodě, bylo by to i tak skvělé. Jde ale dál.
Tesla vyvíjí inteligentní systém, který v reálném čase zpracovává zkušenosti řidičů a jejich vozů po celém světě. Každý řidič každé Tesly na světě tak vlastně pomáhá k neustálému vylepšování funkcí, reakcí, schopností přežít. Nebude to trvat dlouho a i Tesla nás převeze z bodu A do bodu B.