menuMENUHledat

Dostane Model 3 stejného či dokonce lepšího Autopilota jako Model S?

07.04.2017 07:11 | Zdroj: Obrázek: st.motortrend.com
Dostane Model 3 stejného či dokonce lepšího Autopilota jako Model S?

V úterý se podařilo na jedné americké silnici detailně vyfotografovat téměř finální verzi Modelu 3. A protože Tesla Model 3 není nová Škoda Octavia, podařilo se z těchto fotografií ledaco vyčíst ohledně připravované výbavy pro autonomní řízení. A vypadá to hodně nadějně! Model 3 by možná nakonec přeci jen mohl být v něčem dál než Model S!

Model 3, navržen pro autonomní řízení

Elon Musk si nedávno pustil pusu na špacír. Ve své Twitterové smršti na téma Model 3 reagoval i na výtky ohledně použití jediného displeje umístěného uprostřed. Zejména na to, že nahradit celou přístrojovou desku obdélníčkem na s malým černým čísílkem zobrazujícím rychlost jízdy a čtyřmi malými písmenky pro indikaci zařazeného rychlostního stupně není zrovna nejšťastnější. Když si pak Nick Gilbert na Twitteru posteskl, že by si raději připlatil 50 dolarů za klasický 2“ LCD s tachometrem, aby viděl, jakou rychlostí jede, opáčil Musk slovy: „Nebude vás to zajímat.“ To je další důležitý dílek do skládačky, která naznačuje, že Model 3 byl navržen pro autonomní řízení. To začíná znít u automobilu s prodejní cenou 35 000 USD (888 tisíc korun) docela zajímavě. Bude tomu ale tak?

Autopilot v plné palbě

Server Electrek z fotografií téměř finálního Modelu 3 dokázal odhalit celkem 8 kamer, 1 radarultrazvukové senzory všude kolem vozu. Jestli jich bylo zrovna 12 jako v Autopilotovi 2.0 u Modelu S se server nezmiňuje. Vypadá to však na plnou verzi Autopilota 2.0, která by podle Muska měla být brzy připravena i na autonomní řízení úrovní 4 a 5, tj. na plně autonomní jízdu. Při cenovém nastavení Modelu 3 je však zřejmé, že v základu Autopilot 2.0 být nemůže. V Modelu S je totiž tato plná konfigurace za příplatek ve výši nemalých 8 000 USD. Důležité však je, že Model 3 s jejím osazením zjevně počítá!

Dva senzory navíc?!

Jenže to není vše! Detailní analýza fotografií ukazuje, že v C sloupcích je schovaného ještě „cosi“, co s největší pravděpodobností není kamerou. Sám Electrek to označuje za senzory. Ale jaké? Na ultrazvukové senzory to nevypadá a v této výšce by to nedávalo ani žádný extra smysl. Otázkou dne tak je, coproč to tedy je? Navíc takhle na zadní části boku? My si myslíme, že nejpravděpodobnější variantou je, že to beztak bude nějaká kamera. Je ale otázka, zda pro viditelné spektrum. Možná by to mohl být i LiDAR, který Tesla teď intenzivně testuje. Těžko říct. A co myslíte vy?

Nahoru