menuMENUHledat

Bosch podrazil Teslu, v autonomním řízení se spojuje s Mercedesem

06.04.2017 10:02 | Zdroj: Obrázek: youtube.com
Bosch podrazil Teslu, v autonomním řízení se spojuje s Mercedesem

Klíčový dodavatel komponent pro automobilový průmysl a radaru pro Autopilota Tesly společnost Bosch a německá automobilka Daimler (Mercedes-Benz, Smart) v úterý oznámily, že zakopou válečnou sekeru na poli autonomního řízení a že v této oblasti spojí své síly. Mercedes pro chystanou elektroofenzívu proti Tesle tak dostane silnou zbraň – ještě lepšího Autopilota, než má teď Tesla.

Hodil Bosch Teslu přes palubu?

Bosch vyvíjí systémy autonomního řízení už roky. Do Tesly dodává radar a software pro zpracování informací z něj. Své systémy řízení testuje přímo v Modelu S s Autopilotem 2.0. Od sériového Autopilota jsou na míle daleko. Firma také dlouhodobě usilovala o to, aby se stala klíčovým dodavatelem autonomního řízení právě pro Teslu. Pro tu musí být úterní zpráva bleskem z čistého nebe. Daimler, konkrétně hlavně Mercedes-Benz, si totiž na Teslu už nějakou dobu brousí zuby ve velkém. Bloomberg už v září informoval o jeho záměru uvést na trhu 10 nových elektromobilů, a to jen během následujících několika let. Přímé konkurenty, i cenové, dostane Model S, X, 3 i plánovaný Y.

Video – systém autonomního řízení Bosch v Tesle: 

Mercedes-Benz byl možná s vývojem pozadu

Mercedes-Benz si už nějakou dobu, podobně jako třeba Waymo (Google) pohrává s myšlenkou plně autonomního vozidla, kde se ani nepočítá s tím, že by ho řídil člověk. Jeho koncept F015 představený v roce 2015, sice volantem a pedály disponuje, ale přední sedadla jsou otočná a už se s jejich klasickým využitím pro sledování provozu příliš nepočítá. Ostatně výhled z auta pro řidiče je dost žalostný. Systému autonomního řízení ale vyhovuje.

Pokud si však srovnáte to, co demonstroval v autonomním řízení Mercedes a co Bosch, nejde se ubránit dojmu, že Mercedes je, minimálně u osobních aut (u trucků je to jiná), v tomto ohledu „trochu“ pozadu. Tedy vlastně byl. Bosch na druhou stranu auta sám nevyrábí. Musí se chytnout v konkurenci několika málo externích dodavatelů systémů autonomního řízení a zkusit se prodat automobilkám, které si tuto otázku neřeší sami, nebo se s nějakou opravdu velkou automobilkou spojit. A to se právě pro oblast autonomního řízení tento týden stalo.

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru