Elektromobil není hořlavější
Na internetu se jako na kolovrátku točí zpráva o tom, že Model S při nabíjení shořel. Sice nevíme, co požár způsobilo, ale můžeme vás uklidnit, že elektromobily nejsou hořlavější než klasická auta a Model S stále patří mezi ta nejbezpečnější vozidla.
Bezpečnost lithium-iontových baterií zkoumají požární testy
Vznítit se samozřejmě může jakýkoli vůz, všechny obsahují elektroinstalaci, nádrž s palivem a podobné věci. Zadruhé se všechny typy aut hasí obtížně.
Na bezpečnost lithium-iontových baterií, ať už v hybridním, nebo čistě elektrickém automobilu, se samozřejmě zaměřily i požární testy.
Když li-ionku zapálíte benzínem, vzplane po několika minutách a plameny dosáhnou teploty přes 800 °C. Plamen i kouř elektromobilu je podle výsledků testů menší, než v případě vozidel poháněných naftou nebo benzínem, a také se pomaleji šíří. Důvodem je právě nepřítomnost hořlavých tekutin, které by mohly unikat. Proto je také u aut se spalovacím motorem pravděpodobnější, že požár půjde obtížněji uhasit.
Baterie musí být po uhašení plamenů schlazena
Problém baterií během testů ale byl, že když je hasíte jen vodou, požár vypukne znovu. Podle odborníků musí být baterie hned po uhašení plamenů schlazena. Vůbec nejlepší je přidat látky podporující zchlazení přímo do vody. Pokud to neuděláte, může hašení baterie trvat o dost déle a spotřebovat víc vody než u klasického automobilu.
To byl nejspíš i důvod, proč se hořící Model S tak špatně hasil. Netvrdíme, že je hořící Tesla v pohodě, jen že testy prokázaly stejnou bezpečnost vozů s elektrickým i spalovacím motorem.