Evropská Gigafactory bude stát nejspíš v Německu
Tesla expanduje a potřebuje nové výrobní prostory. I proto se poohlíží po nových pozemcích ve Spojených státech, Číně a také Evropě, kde jí pro novou Gigafactory padlo do oka Německo.
Tesla chce expandovat
Neustále se zvyšující výrobní tempo ve Freemontu, nově příchozí modely a stále rostoucí poptávka, to všechno jsou důvody, proč společnost Tesla hledá nejen v Evropě místa, kde by vybudovala novou Gigafactory.
Co se Evropy týče, Tesle se nejvíce zamlouvá Německo, tedy příhraniční oblast s Francií, ale také zeměmi Beneluxu (Belgií, Nizozemskem a Lucemburskem). Musk to naznačil tento týden na svém twitterovém účtu.
Německo, země zaslíbená
Tesla má v plánu vybudovat vlastní výrobu na území Evropy již delší dobu. Náznaky na tento projekt se u společnosti objevují již od roku 2016, poté co společnost oznámila akvizici společnosti Grohman Engineering. Tato společnost nyní působí pod jménem Tesla Grohman Automation a má své sídlo v německém Prümu, což je velice strategické místo pro jakékoliv aktivity Tesly, které leží právě u hranic s Francií.
Germany is a leading choice for Europe. Perhaps on the German-French border makes sense, near the Benelux countries
— Elon Musk (@elonmusk) 19. června 2018
Pro Teslu by navíc neměl být problém uspokojit celoevropskou poptávku jedinou Gigafactory na území starého kontinentu. Pomůže jí s tím hlavně robotizace, která se procesu výroby zmocňuje čím dál tím více, a která společnosti zajistí rychlost a efektivitu výroby.
Rozhodnutí Tesly založit svou výrobu právě v německé příhraniční oblasti s Beneluxem a Francií není vůbec zcestné. Jak víme, tak v této oblasti již funguje prosperující automobilový průmysl, jelikož Bádensko-Württembersko je domovem některých automobilových matadorů, jakými jsou Mercedes-Benz, AMG, Porsche či Audi. Kromě toho je Bádensko-Württembersko třetí největší spolkovou zemí Německa. Zároveň se jedná o region s nejvyšším počtem elektromobilů v celém Německu, s čímž také souvisí nejhustší síť dobíjecích stanic v Německu. Zároveň se zde nachází několik velmi dobrých akademických institucí, které by mohly do budoucna poskytovat Tesle kvalitní zaměstnance.
Vhodná pozice pro Teslu i pro evropského zákazníka
Postavení evropské Gigafactory by mělo také pozitivní přínos pro zákazníky automobilky v evropském regionu. Evropská Gigafactory by mohla přinést evropským zákazníkům atraktivnější ceny svých vozů a zvýšit hustotu sítě elektromobilů po celé Evropě. Navíc příchod nové ryby do Evropského rybníku by mohl rozpohybovat i konkurenci k lepším a především inovativnějším projektům se zajímavější cenovkou.
Evropská Gigafactory tak může být vstupenkou Tesly na evropský trh s konkurenceschopnými vozy, co se ceny týče. Podle odhadů by se v Evropě nejvíce líbily především Model 3 a Model Y. Jak ovšem Elon Musk prohlásil během zveřejňování výsledků prvního čtvrtletí tohoto roku, nová Gigafactory, ať už v Číně nebo v Evropě, bude vyrábět všechny modely z palety společnosti.
Na evropskou Gigafactory si však budeme muset ještě chvilku počkat. Tesla se v současné době zaměřuje na Gigafactory v Číně, která by díky změnám v čínské jurisdikci, týkajících se zahraničních výrobců, měla patřit samotné společnosti. Čínská Gigafactory se bude soustředit především na výrobu nadcházejícího menšího crossoveru Model Y, do kterého začne Tesla investovat v druhé polovině tohoto roku.
This article appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.