Hyundai a Kia příští rok uvedou elektrické SUV s dojezdem cca 320 km
Německý časopis Autobild v pátek přišel s informací, že na podzim roku 2018 Hyundai uvede na německý trh kompaktní SUV Kona Elektro. Parametry mají být na elektromobil více než příznivé. Hyundai Blog navíc dodává, že své SUV na stejné platformě vzápětí představí i sesterská Kia. Na co se můžeme těšit?
Hyundai Kona přichází
Uvedení Hyundai Kona na trh je už na spadnutí. Serveru Car Scoops se podařilo zachytit nový model při natáčení propagačních videí v Madridu. Kona má být konkurencí pro Nissan Juke a Hondu HR-V. Stavět má na důvěrně známých komponentech z modelů i20 a i30, které se vyrábějí v Turecku a v České republice. O tom, kde se Kona bude nakonec vyrábět, však zatím nejsou k dispozici informace. Kona má nabízet turbobenzínové motorizace 1.0 a 1.4 důvěrně známé z modelů i20 a i30. V nabídce budou také diesely.
Elektrické SUV pod milion
Jenže časopis Autobild přišel s informací, že kromě tradičních spalovacích motorů se má pod kapotou Kony na podzim příštího roku ocitnout také elektromotor. Model Kona Elektro bude vybaven akumulátorem o kapacitě 50 kWh a více a během 30 minut má jít dobít na 80 % kapacity. Pokud by bylo využito pohonné ústrojí z modelu Ioniq, byl by výkon motoru 88 kW (118 koní). Cena pro německý trh má být 35 000 € (928 tisíc).
Bude líp
Hyundai blog sehnal od blíže nespecifikovaného zdroje navíc další informace. Kona Elektro má disponovat náhonem na všechna čtyři kola a dojezd má být 320 km. Hyundai však prý nabídne i větší akumulátor (což tvrdí i Autobild), který by měl nabídnout dojezd až velmi pěkných 482 km (300 mil), což je hodnota, která se už vyrovná nejednomu automobilu se spalovacím motorem. Stejná platforma se má vzápětí i v dalších elektromobilech značky Hyundai a co víc, dostane ji i Kia. Hyundai Blog dokonce přímo hovoří o tom, že jeho zdroj potvrdil, že Kia představí nedlouho po uvedení Kona Elektro vlastní elektrické SUV.
Co to znamená pro Model 3
Elektrická Hyundai je po cenové stránce přímou konkurencí pro Model 3. S menším akumulátorem by měla být dokonce levnější, protože cena 35 000 € uváděná Autobildem je pro německý trh a je určitě i po vyřešení cel a pravděpodobně i s DPH. Co je ale mnohem důležitější je fakt, že zrovna v Evropě se sedanům příliš nedaří. Kompaktní SUV jsou však prodejním hitem.
Hyundai má tak velkou šanci uspět, a to i na úkor Modelu 3. Pokud chce někdo elektromobil nejen do města, bude pro něj Kona Elektro ideální. Nicméně, u Tesly nejde opomenout uživatelskou stránku věci – síť dobíjecích stanic (aspoň v Německu), velmi přívětivé uživatelské rozhraní a zejména Autopilota. Pokud Hyundai nebude schopná v tomto ohledu konkurovat, bude to pro řadu zákazníků důležitý argument, proč si raději připlatit za Model 3. Rok 2018 je ještě daleko. Ledasco se tak ještě může změnit a Hyundai i Tesla ještě mohou překvapit.