Jak moc jsou elektrická auta přátelská k životnímu prostředí
Vědci z Institutu pro výzkum energie a životního prostředí (Ifeu) se již delší dobu zabývají otázkou, jak moc jsou opravdu alternativní pohony k životnímu prostředí přátelské. Analyzovali vliv na životní prostředí konvenčních automobilů a porovnali jej s ekologickými následky celého „života“ elektro-aut a aut s hybridním pohonem: počínaje produkcí, dobu fungování a včetně likvidace. Výsledky byly prezentovány na online verzi časopisu Spiegel: Spiegel online.
Diesel nad „špinavou“ elektřinou?
Na základě těchto výsledků můžeme tvrdit, že za stávající skladby energie v Německu dopadl zdánlivě nejšpinavější diesel se svou uhlíkovou stopou o něco lépe než elektro-auto, pokud není nabíjeno elektřinou z obnovitelných zdrojů. A s odstupem nejhůře skončil konvenční benzínový pohon.
Elektro-auto ve vztahu k životnímu prostředí dopadá v porovnání s ostatními pohony nejlépe v případě, že je nabíjeno ekologickou elektřinou. Potom dle Ifeu připadají na celý existenční cyklus elektro-auta v průměru 65 g/km CO2. U dieselu je to aktuálně 196 g/km CO2. U benzínového pohonu dokonce 244 g/km CO2.