Jak Musk ke křeslu ředitele Tesly přišel
Cesta do čela Tesly zabrala Elonovi Muskovi několik let a nebyla rozhodně poklidná. Jak se to vše vlastně událo?
Je čas začít pracovat
V minulém díle našeho miniseriálu o historii Tesly jsme se věnovali tomu, jak se Elon Musk do Tesly vlastně dostal. Musk v pozici významného investora přinesl firmě potřebné peníze na to, aby mohla začít naplno pracovat na Eberhardem a Tarpenningem vysněném elektrosporťáku. Tehdy měla Tesla jen malé kanceláře v Menlo Park a k velké továrně vyrábějící auta měla proklatě daleko.
Uplynulo však jen čtvrt roku od vstupu Elona Muska a Eberhardovi se podařilo sehnat designéra jejich společného snu. Byl jím Malcolm Smith. I on se projel na sedadle spolujezdce žlutého elektrosporťáku AC Propulsion tzero a i on byl potenciálem elektromobilů v oblasti sportovní jízdy nadšený. Krátce na to do Tesly nastoupil jako šéfdesignér Tesly Roadster.
Z náborového auta testovací vůz
Tesla tedy začala pracovat na Roadsteru naplno. AC Propulsion tzero posloužil ještě k náboru pár klíčových zaměstnanců, ale za pár měsíců, v listopadu 2004, se již změnil v testovací nástroj pro vývoj nového Roadsteru. Původní hračka zakladatelů, kterou se odměnili za úspěšný exit ze své firmy na elektronické čtečky, tak začala sloužit k vývoji jejich vlastního snu.
Specifikace Roadsteru pro investory
A ten sen dostal, za vydatné asistence britského Lotusu, konkrétní obrysy – zrychlení z 0 na 60 mph (96,6 km/h) za méně než 3,9 sekundy, špičková ovladatelnost, dojezd 300 mil (482 km), nulové emise z výfuku, nulové náklady (kromě pneumatik) na údržbu během prvních 100 000 mil (160 934 km) a prodejní cena poloviční oproti nejlevnějšímu konkurenčnímu sporťáku. Inženýři tak začali mít napilno a investory takovéto auto, navíc vyvíjené za asistence slavného Lotusu, začalo zajímat. Příchodu dalších peněz nic nebránilo.