Jaké budou elektrické novinky pro letošní rok? Máme se na co těšit!
Letošek má být ve znamení přílivu elektrických novinek. Ty tentokrát zaplaví nejen Ameriku a Čínu, ale také Evropu. Přinášíme vám proto souhrn hlavních trháků tohoto roku.
Nový Leaf se konečně začne prodávat
Nissan Leaf, nejprodávanější elektromobil na světě, konečně bude mít dlouho očekávanou novou verzi. Ta dostane do vínku lepší systém pro podporu řidiče (o autopilotovi à la Tesla však nelze hovořit) a také jednu libůstku – možnost řídit auto jedním jediným pedálem, plynem. Více o novém Leafu se dozvíte v našem článku.
Faraday Future už z mrtvých asi nevstane
Představení Faraday Future FF 91 loni v lednu všem vyrazilo dech. „Zabiják Tesly“ byl ve všech ohledech lepší než Model X, tedy až na cenu. Ta byla nastavena o nejméně 11 tisíc dolarů výš. Automobilka slibovala rychlý nástup na trh. Jenže Faraday Future se dostal do problémů. Už v červenci zrušil investici ve výši jedné miliardy dolarů do výstavby továrny v severní části Las Vegas. V prosinci přišel o svého designéra, kterého přetáhl od BMW. A v polovině téhož měsíce přinesl magazín The Verge rozsáhlou, avšak ne zcela lichotivou analýzu financování této doposud spíše záhadné automobilky. Pár dní nato se její hlavní investor Jia Yueting dostal na oficiální blacklist čínské vlády kvůli nesplácení dluhů. Ne, na FF 91 se letos netěšte.
Jaguar se chystá na útok
Nové luxusní SUV na elektřinu ale přece jen přijde. Bude se jednat o čistě elektrickou verzi Jaguaru I-PACE, jež by měla být s nejvyšší pravděpodobností uvedena na trh již v prvním čtvrtletí letošního roku. A technické parametry? Z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy, 700 Nm, 400 koňských sil a 90kWh akumulátor, který se na 80 % kapacity dobije za 1,5 hodiny, a to i relativně „nevýkonnou“ 50kW stejnosměrnou nabíječkou.
Hyundai/KIA přijde se SUV za 35 000 €
Cena I-PACE, byť se jedná o relativně malé SUV s rozměry Karoqu, nebude rozhodně nízká. Naštěstí je tu Hyundai/KIA, která slíbila uvést na evropský trh elektrické SUV s o něco menšími rozměry, avšak s cenovkou do 35 000 eur. To má nabídnout dojezd až 320 km a výkon 118 koní. Se stejnou nabíječkou, s níž I-PACE získá 80 % kapacity za 1,5 hodiny, dostane Hyundai Kona Elektro stejnou kapacitu za pouhých 30 minut. Uvnitř bude mít totiž jen 50kWh akumulátor. Na stejné platformě má později představit obdobné SUV i KIA. Více o Hyundai Kona Elektro se dozvíte v našem článku.
General Motors zahájí elektrickou ofenzivu
Leader moderní elektromobility se rozhodl vstát z mrtvých a získat zpět své původně dominantní postavení na tomto trhu. První dva elektromobily by přitom mohl stihnout představit už letos. Oba nové elektromobily, na které si automobilka dala čas nejpozději do března 2019, mají stát na stávající platformě Chevrolet Bolt EV. Automobilka však zároveň slíbila uvedení nového vozu s autonomním řízením úrovně 4 ještě letos. Je dost pravděpodobné, že tedy příští elektromobil GM bude spojen právě s touto funkcionalitou.
Elektrické tranzity začnou brázdit Německo
Nejen osobními elektromobily živ je člověk. Na německé silnice se letos chystá prvních 2 500 elektrických dodávek od Fordu. Objednala si je u něj Deutsche Post, německá pošta. To, že by Ford mohl tento termín skutečně stihnout, napovídá i pár dní stará zpráva, že StreetScooter, dceřiná firma Deutsche Post, která na zakázce s Fordem pracuje, navázala spolupráci s BMW. To dodá do nových dodávek baterie pro modely i3.
MAN přijde s elektrickým náklaďákem
A elektřina letos naplno pronikne i do ještě větších užitkových vozidel, do náklaďáků. Mnichovský výrobce pod křídly Volkswagenu oficiálně uvede své elektrické nákladní automobily. Ty už mezitím v každodenním provozu používá několik zákazníků z Rakouska. Máme se tedy na co těšit!