Je umělý zvuk elektromobilů nutný?
Odpůrci zákona zase tvrdí, že při vyšší rychlosti je zvuk všech pneumatik bez rozdílu, tedy i těch na elektromobilu, dostatečně slyšet. Navíc poukazují na fakt, že i moderní a kvalitní vozy se spalovacím motorem se při nižší rychlosti pohybují stejně neslyšně, jako ty s elektromotorem.
Co třeba to zkusit v praxi?
Pracovník Transport Evolved proto udělal jednoduchý, zcela nevědecký test, aby získal bližší představu o tom, jak se věci mají. Na pomoc si přizval nevidomou dobrovolnici a společně se jednoho nedělního rána vydali do klidné městské čtvrti vyzkoušet, co je a není slyšet. Podle reakcí zmíněné slečny je výsledek následující:
Při rychlosti 10 mil/h (zhruba 16 km/h) nepoznala rozdíl mezi elektromobilem a jiným automobilem. Při stejné rychlosti nepoznala ani rozdíl mezi elektromobilem projíždějícím se zapnutou a vypnutou zvukovou signalizací.
V hlučnějším prostředí centra města jen těžko rozpoznala přibližování jakéhokoli auta, bez ohledu na typ pohonu. Sama uvedla, že umělý zvuk elektromobilu by musel být opravdu velmi hlučný, aby přehlušil přirozený ruch města.
Takový závěr stojí za zamyšlení, že? Co si o tom myslíte vy?