Giga-továrna: Tesla bude vyrábět větší a výkonnější baterie, než jsou ty stávající
Expert na baterie Andreas Gutsch z Technologického institutu v Karlsruhe si myslí: „Náklady na výrobu by v této oblasti mohly klesnout na polovinu a výrobní tempo by se mohlo naopak zdvojnásobit.“ Na hustotě energie vyšší o 30-40 procent vůči konkurenci se asi nic měnit nebude, protože chemické složení článků zůstane stejné.
„Již nyní bereme v potaz každý cent.“
Články typu 26650 se nechají pospojovat a chránit podobně jako typ 18650. „Budou i nadále uspořádány paralelně“, říká se v průmyslových kruzích. Panasonic s tím nemá problém, vzhledem k tomu, že v nabídce tohoto japonského producenta již teď figurují i jiné články. Možná dokonce budou použitelné pro výrobu stávající stroje.
Ale jak hluboko díky těmto článkům klesnou výrobní náklady, to je jen těžko odhadnutelné. „Obrovské úspory v případě Tesly nejsou již dost dobře možné, protože již nyní se bere v potaz každý cent“, říká Gutsch. V současnosti jsou náklady od 200 do 300 dolarů za jednu kilowatthodinu. Ale hodnota 130 dolarů, ohlášená Guillenem, je považována v průmyslových kruzích za extrémně ambiciózní cíl.