Nejprodávanější automobil v USA? Dost možnáTesla Model 3!
Tesla má pro svůj Model 3 jasný cíl. Chce z toho vozu, udělat neprodávanější automobil v segmentu středně velkých sedanů v USA a nakročeno k tomu má zatím velmi dobře.
Model 3 je v Kalifornii žádané zboží
Model 3 se s oblibou prezentuje jako nejdostupnější automobil značky Tesla. A i když pro nás jeho cenovka stále odpovídá kategorii velice drahých automobilů, v Kalifornii, kde firma sídlí, to zatím vypadá, že na něj místní obyvatelé peníze mají. A jejich dokonce tolik, že se zde stal Model 3 neprodávanějším vozem.
Dokazují to statistiky asociace CNCDA (California New Car Dealers Association), které prozrazují, že celkem bylo za první čtvrtletí v Kalifornii registrováno 3 723 Modelů 3, což je hned 14,3 procenta z celkových prodejů všech značek v tomto státě.
Lepší než Mercedes i BMW
S tímto skóre se mu povedlo předběhnout i takové matadory, jako je Mercedes C-Class, který skončil na druhém místě a BMW třetí řady, které obsadilo příčku třetí. Modelu 3 se tak podařilo krátce po své premiéře obsadit poměrně významnou metu, kterou navíc bude upevňovat stále rostoucím výrobním objemem. Během prvního čtvrtletí byla výroba stále poměrně omezená, i tak to ovšem stačilo na dostatečnou koncentraci objednávek právě v Kalifornii.
Model | Počet registrací | Celkový podíl |
Tesla Model 3 | 3723 | 14.3% |
Mercedes C-Class | 3323 | 12.7% |
BMW 3-Series | 3260 | 12.5% |
Lexus ES | 2024 | 7.8% |
Infiniti Q50 | 1944 | 7.4% |
Lokální či celostátní trend?
Je jen otázkou, zda je obliba Modelu 3 v Kalifornii odrazem filosofie místního obyvatelstva, které je do určité míry pod působením inovativního ducha ze Silicon Valley. Samotná Tesla si však myslí, že to zde vůbec nehraje roli a předpovídá, že je Model 3 na té nejlepší cestě stát se nejprodávanějším prémiovým sedanem střední velikosti v celých Spojených státech.
Své tvrzení podložila také grafem, ve kterém ukazuje podíl Modelu 3 na trhu za poslední půl rok, tedy zhruba od začátku produkce Modelu 3. A červená linie je dost výmluvná.
5 tisíc modelů týdně to zařídí
Díky oblíbenosti Modelu 3 se navíc celá automobilka dostala na první místo v rychlosti růstu prodejů ve státě Kalifornia, což je patrné na spodním grafu. Druhé a třetí místo pak se shodným procentuálním nárůstem obsadilo Volvo spolu s Chryslerem. Podobný vývoj společnost očekává i v celostátních výsledcích, díky stále se zvyšující produkci.
Ta v současnosti dosahuje 3 500 kusů během jednoho týdne. Společnost by však ráda v co nejkratší době dosáhla hranice 5 tisíc kusů během jednoho týdne, aby mohla vyhovět všem rezervacím, které jsou na Model 3 uskutečněny. Podle Tesly by se mělo jednat až o 450 tisíc objednávek. Pokud se Tesle podaří vyhovět všem, pak bychom tu měli zcela rozhodně nového krále severoamerického trhu. V současné době se totiž Modely 3 dodávají pouze zákazníkům Spojených států a tento týden obdrželi své první objednávky také zájemci z Kanady.