Německé automobilky by se místo dieselů měly soustředit na elektromobilitu
Německý europoslanec a bývalý ministr životního prostředí Jürgen Trittin říká, že by Německo mělo přehodnotit svůj vztah k dieslovým motorům. „V Číně má dieslový motor zhruba jedno procento osobních aut, v USA jsou to asi tři procenta. To znamená, že nejvýznamnější trhy pro německý export se nesoustředí na dieslová auta,“ řekl Trittin v nedávném rozhovoru pro neměcký rozhlas.
Zároveň řekl, že by se Němci měli zaměřit na vztah státu a automobilového průmyslu obecně. „Měli bychom ukončit subvencování dieslových motorů v podobě současné nižší spotřební daně za naftu. Peníze, které bychom získali vyšším zdaněním nafty bychom měli investovat do podpory nákupu elektromobilů,“ domnívá se europoslanec.
Podle jeho názoru jsou elektromobily vozidly budoucnosti a Německo jako automobilová velmoc by se mělo soustředit právě na ně. Jinak hrozí, že německý automobilový průmysl zaspí a ztratí svou výsadní pozici ve světové ekonomice.