Německý elektroautomobilismus v plenkách – Streetscooter má velké plány
Silniční skútr, neboli Streetscooter, je jedno z nejzajímavějších elektroaut vůbec. Výroba je radikálně omezena pouze na to nezbytné, a to velice výhodně a trvale. Prvních 50 vozidel je již v provozu: jako kompaktní dříči všedního provozu ve městech rozváží poštovní balíčky. A v plánu je i vozidlo pro soukromé užití – elektroauto velikosti Smartu. ADAC hovořil s jednatelem Streetscooter s.r.o., Achimem Kampkerem.
První závěr z pokusu s poštou je jasný: „ Při tomto praktickém testu obstálo naše auto velice dobře, dokonce lépe, než srovnatelná auta s konvenčním pohonem. A dokonce se prokázalo, že v případě oprav a celkové údržby jsou tato elektroauta výhodnější”. říká Kampker. Mluví také o brzké sériové produkci: “Jsme celkově spokojeni a připravujeme se na sériovou výrobu.”
Společnost z německých Cách má veliké plány
Podle rozhovoru s Kampkerem plánuje Streetscooter v budoucnu také transportéry velikosti Sprinteru. Kromě pošty v Cáchách si objednaly tato vozidla také jiné společnosti. „ A proto by měla manuální konečná montáž vozidel stoupnout z jednoho až dvou na osm až devět vozidel za den”, říká Kempker.
To by momentálně stačilo akorát na pokrytí potřeb pošty, která plánuje do roku 2020 vyměnit asi 20 000 konvenčních vozidel za elektroauta.