Pod kapotou elektromotor, díl V: Plug-in hybrid v akci
Audi A3 Sportback e-tron
A3 Sportback e-tron z dílny Audi je poslední z generace plug-in hybridních vozů. Přináší kombinaci vlastností sporťáku a obdivuhodné efektivity plug-in hybridních aut. Prémiové kompaktní vozidlo šlo do prodeje v roce 2014 s vizitkou "originál od Audi".
A3 Sportback e-tron nabídne sílu 150kW (204hp) a průměrnou spotřebu 1,5 litrů na 100 kilometrů. V elektrickém módu je přibližný dojezd 50 kilometrů, při zapojení konvenčního pohonu pak 890 kilometrů.
Z 0 na 100 km/h to vytáhne za 7,6 sekund, maximální rychlost je 222km/h – Audi A3 Sportback e-tron se skví jako třešnička na dortu svým sportovním charakterem v řadě prémiových kompaktních vozů. S ohledem na ECE standarty stanovené pro plug-in hybridní dopravní prostředky průměrné emise CO2 jsou asi 35 gramů na kilometr, neboli ekvivalentem spotřebě 1,5 litru paliva na 100 kilometrů.
Díky ultra lehké konstrukci odpovídající filosofii společnosti Audi neváží pětidvéřový model i se všemi elektrickými komponenty více než 1 500 kilogramů. A to je v něm stále dost místa jak pro všech pět pasažérů, tak pro veškerý náklad.
BMW i3 Range Extender
Nové BMW i3 je vizitkou společnosti BMW na cestě k vývoji kompletního, zcela udržitelného plug-in hybridu, který zůstane stále věrný vizitce “Ultimate Driving Machine”. BMW i3 je první projekt nové sub-značky BMW. Představuje začátek éry elektromobility v BMW.
V případě nedostatku kapacity dojezdu je připraven bezinem poháněný Range Extender generátor, který zdvojnásobí původní možný dojezd. Pokud baterie začne dosahovat určitého stupněm Range Extender se spustí a udržuje stav baterie.
BMW i8
BMW i8 s osazením 2+2 se může pochlubit visionářským designem a inteligentní lehkou konstrukcí. Otevírá dveře bez-emisnímu ježdění po městě a zároveň sportovnímu stylu jízdy na dálnicích a ostatních silnicích. Jako představitel nové generace sportovních aut ztělesňuje typický požitek z jízdy spolu s prémiovou osobností a udržitelností.
Plug-in hybrid systém se skládá z tříválcového BMW TwinPower Turbo motoru a BMW eDrive technologie ve formě speciálního elektricckého systému. Oba vzešly z dílny BMW Group, kde byly podrobeny nejrůznějším zátežím a testům.
1,5 litrový spalovací motor vyvine sílu 170kW/231hp a pohání zadní nápravu BMW i8. Zatímco elektrický pohon zabírá 96kW/131hp a stará se o přední nápravu. Při použití pouze elektrického módu je dojezd asi 35 kilometrů (22 miles) a maximální rychlost je 120km/h (75mph).