Pod kapotou elektromotor, díl VI: Plug-in hybrid v akci
Porsche 918 Spyder
Porsche 918 sportovní plug-in hybrid z dílny Porsche a jeho první koncept byl k vidění už v roce 2010 na Geneva Motor Show. Spyder pohání 4,5 litrový V8 motor, který dokáže vyvinout 608 koňských sil. Spolu se dvěma elektromotory, které mají výkon 279 koňských sil nás přivádí ke konečnému číslu celých 887 koňských sil (661kW).
Jedná se o druhé plug-in hybridní auto z dílen Porsche, a to po modelu Porsche Panamera S E-Hybrid. Porsche začalo s výrobou v září 2013. Startovací cena byla 845 000 $ (v přepočtu asi 20 857 000 Kč).
Porsche 918 Spyder nabízí pět různých módů: E-Drive umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon, a to kolem 30 km, auto může dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h. Tři hybridní módy (Hybrid, Sport a Race) využívají oba druhy pohonů tak, aby je co nejefektivněji zkombinovaly a jízda byla nejen ekonomická, ale také velká show.
Při použití módu Race stačí zatlačit na tlačítko “Hot Lap”, které okamžitě nakopne vůz neuvěřitelnou elektrickou silou. Hořčík a hliník, které jsou bohatě využity v konstrukci automobilu pomáhají udržet hmotnost Porsche 918 Spyder kolem pouhých 1 640 kilogramů.
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota Prius Plug-in Hybrid (nebo také Prius PHEV) je středně velký plug-in hybrid elektrický vůz z dílny Toyota Motor Corporation. Prius PHEV je založen na třetí generaci Toyota Prius (model ZVW30) doplněn o 4,4kWh lithium-ion baterie, které byly spolu vyvinuté firmou Panasonic.
Ty umožňují ovládání v celo-elektrickém módu ve vyšších rychlostech a na delší vzdálenosti než tomu bylo u konvenčního protějšku Prius hybrid. Výrobní verze tohoto automobilu byla odhalena v září roku 2011 na Frankfurt Motor Show.
Globální testovací program zahrnoval 600 před-výrobních testovacích vozů, které spatřily světlo světa ke konci roku 2009 a našly si své místo v Japonsku, Evropě, Kanadě, Číně, Austrálii, Novém Zélandě i ve Spojených státech. Doručování začalo v Japonsku v lednu 2012 a šířilo se do Ameriky. Cena byla stanovena na 41 000 $ (v přepočtu asi 1 milion Kč). Evropa se prodeje dočkala na konci června 2012.
Přes 35 000 kusů Toyota Prius PHEV se celosvětově prodalo během června 2013, nechybělo ani označení druhého nejprodávanějšího plug-in hybridního vozu roku 2012. Během roku 2013 se stalo také třetím nejprodávanějším plug-in hybridem vůbec, hned po Nissanu LEAF a Volt/Ampera family.
Volkswagen Golf GTE
Golf GTE má tu čest být poháněn dvěma motory: 1,4 litrovým 150 PS TSI a elektromotorem 102 PS. Společně vyprodukují sílu 204 koňských sil a postarají se o teoretický dojezd 980 km. Při použití samotného elektromotoru je Golf GTE schopen jet rychlostí až 130 km/h. Za použití klasického motoru dosáhne z nuly na stovku asi za 7,6 sekund a maximální možná rychlost stoupne až na 217 km/h.
V čistě elektrickém módu ujede vůz více než 50 km s přihlédnutím k aktuálním podmínkám. 8,8 kWh lithium-ion baterie se dobíjí kolem 3 hodin, jejich váha je 120 kg. Celý vůz se pak může pyšnit váhovou cedulkou 1 520 kg.
Co se týče vzhledu, je Golf GTE kombinací základních prvků e-Golfu a GTI. Přední nárazník je vybaven LED osvětlením ve tvaru “C” přesně tak, jako e-Golf, stejně jako aerodynamické horizontální “ploutve” nezaměnitelné s GTI. Ovšem tam, kde má GTI červenou, GTE přebíjí modrou, a to včetně mřížek chladičů nebo reflektorů.
Osmi palcový satelitní navigační systém Discover Pro tvoří spolu s rádiem a Bluetooth standardní výbavu.