menuMENUHledat

Prodloužená záruka vozů Tesla

01.09.2014 09:17 | Zdroj: teslamotors.com
Prodloužená záruka vozů Tesla

Elon Musk napsal o nové politice společnosti Tesla: „Garance bez ohledu na kilometry! Záruka řídící jednotky u Modelů S 85kwh byla prodloužena na stejnou dobu, jakou je záruka na baterie. Takže všechny Modely S 85kwh, tedy doposud ty nejoblíbenější, mají osmiletou záruku na oba akumulátorové bloky a na řídící jednotku. A to bez omezení najetých kilometrů a bez omezení počtu majitelů během záruční lhůty. Tato garance je retroaktivní, tedy vztahuje se dokonce i na již zakoupené vozy. Vlastně taková měla být naše politika od začátku Modelu S."

„Pokud opravdu věříme, že elektrické motory jsou výrazně spolehlivější, než motory spalovací, a to díky menšímu množství součástek, provozu bez oleje, pak bychom to měli promítnout do naší záruky. Investorům v Tesle musím přiznat, že tento krok bude mít mírně negativní dopad na naše zisky v krátkodobém období, protože bude potřeba lehce navýšit naše rezervy k pokrytí záruky prodaných automobilů. Je to ještě umocněno tím, že tento krok děláme i retroaktivně, tedy nejen pro nově prodané Modely S. Nicméně to, že učiníme v rané fázi naší společnosti správný krok vůči našim zákazníkům, jsem přesvědčen, se promítne v dlouhodobém horizontu."

 

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Proč by se Elon Musk měl stáhnout z Tesly

Elon Musk strávil v čele Tesly více než devět let. Původně s ní přitom neměl mít nic společného. V roce 2004 tam vstoupil jen jako jeden z investorů. Na ředitelskou židli se dostal v roce 2008 po zásadní neshodě s původními zakladateli Tesly ohledně vzhledu interiéru. Zakladatelé (a tím pádem i bývalý CEO) odešli a Musk se chtě nechtě musel chopit ředitelské funkce. Teď už by z ní možná měl odejít. Muskova práce v Tesle je u konce Když se Musk rozhodl investovat do Tesly, předsevzal si, že světu ukáže, že elektrický sporťák může být rychlý, zábavný a nabízet kvalitní interiér. Chtěl tak získat finanční prostředky na masovější luxusní elektromobil – budoucí Model S. A to se mu podařilo. Model S však měl pomoci pouze získat prostředky na masivní rozšíření elektromobilů, na výrobu dostupného auta, kterého by se ročně prodaly stovky tisíc kusů. Tímto automobilem je Model 3 s více než půl milionem předobjednávek. Jenže teď nastupuje fáze optimalizace výroby, logistiky, pečlivého řízení nákladů a tak dále. Proto si také Tesla loni najala Petera Hochholdingera, špičkového odborníka na řízení výroby, kterého přetáhla z Audi. Muskova role byla vždycky vizionářská, i když pro svůj mikromanagement se rozhádal se zakladateli Tesly i s mnohými dalšími zaměstnanci, jimž říkal, co a jak přesně mají dělat, i když nebyl jejich přímým nadřízeným. Jenže teď, když se z Tesly oficiálně stává seriózní velkoobjemová automobilka, je možná načase přenechat výrobu profesionálům. Proč? Vizionáře každodenní rutina zabíjí Příštích několik měsíců, jež Musk označil za výrobní peklo, bude o všem, jen ne o vizionářském přístupu. Bude to optimalizace rutiny. Kaizen, jak tomu kdysi říkala Toyota, tedy systém neustálého zlepšování výroby často po těch úplně nejmenších kouscích. Ostatně existuje velké množství firem, které se živí třeba tím, že změní v automobilce rozmístění nářadí u pracovníků jedné malé části výrobní linky a automobilce tak ušetří desítky milionů ročně. To ale není nic pro vizionáře. Je to tvrdá práce matematického modelování. Elon Musk však byl a stále je tím, kdo se chtěl dostat na Mars. To díky Marsu se také objevil v Tesle. Není tam kvůli tomu, že by byl odborníkem na automobilový průmysl, logistické či výrobní systémy či na retailový prodej aut. Je tam proto, že zakladatelé Tesly si s ním náhodou na jedné konferenci v roce 2000 potřásli rukou. Teď je ale možná čas vrátit se zpět k misi na Mars. Musk má na víc než na šéfování automobilce Podívejte se, kdo dnes vede automobilky – třeba Toyotu, Ford, Volkswagen či Nissan, reálně největšího konkurenta Tesly. Znáte jejich jména? Patrně ne. Jsou to totiž manažeři, ne vizionáři. Nikdo z nich nechce na Marsu stavět milionovou metropoli, nikdo z nich nechce dávat auta na skateboardy a budovat 3D tunelové systémy pod městy, nikdo z nich nechce strkat lidi do vakuového potrubí a nahradit tak leteckou dopravu. Mimochodem právě hyperloop už je tím konceptem, u kterého Musk oficiálně uznal, že nemá dostatečnou časovou kapacitu, a jeho vývoj svěřil jiným. Třeba to vyjde, třeba nikoliv. Určitě ale na světě bude existovat víc zkušených generálních ředitelů automobilek než lidí schopných dotáhnout hyperloop do produkční reality. A právě proto by se Elon Musk možná měl z Tesly stáhnout. Má mnohem větší potenciál než být generálním ředitelem automobilky, která chce velikostí své roční produkce někdy do roku 2020, když všechno půjde naprosto ideálně, začít pozvolna dohánět Škodu Auto.   

ELON MUSK

Tesla s vámi jednou najezdí i 1 000 000 mil

Tesla s vámi jednou najezdí i 1 000 000 mil

Ne že by současných 200 000 mil (321 869 km), které mají pohonné jednotky Tesly vydržet, nebylo už tak dost fajn, v budoucnu by ale mohly zvládnout 5x víc!

VOZY TESLA

Nahoru