menuMENUHledat

Tesla Model X: recenze, 1. část

05.04.2016 07:00 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com
Tesla Model X: recenze, 1. část

Už to bude skoro rok ode dne, kdy jsem složil zálohu na Model X. A po celou tu dobu přemýšlím, co budu dělat, až auto dostanu. Model X byla moje první volba, ale vzhledem k neustálému oddalování výroby jsem si místo ní nakonec objednal Model S. Nedávno se mi však naskytla možnost řídit nové plně elektrické SUV na události „Meet Model X“.

Jak probíhala událost „Meet Model X“?

Konala se v místním Tesla store a počet jejích hostů byl omezen na základě předchozích rezervací. Celá akce byla na 100 % zaměřena na Model X. Přítomni byli také zaměstnanci Tesly, kteří se během celé události věnovali hostům. Každý zúčastněný obdržel speciální „pas hosta“, který sice nebyl úplně potřeba, ale přidal celé akci jistý prvek exkluzivity. Účastníci také dostali speciální kupon na 20% slevu při objednání Modelu X online.

Testovací jízdy startovaly v 15 minutových intervalech a k dispozici byly tři Modely X. Zaměstnanec Tesly, se kterým jsem mluvil, uvedl, že mají naplánováno zhruba 80 testovacích jízd, na první den asi 40 a přes 40 dalších na druhý.

Showroom mód = všechno zamčeno

Jeden Model X byl na místě vystavený k prohlédnutí. Měl otevřené všechny dveře a přední i zadní kufr. Sedmnáctipalcový ovládací displej byl funkční, ale všechna sedadla a ovládání dveří byla nastavena jen na takzvaný showroom mód, což v praxi znamená, že je vše zamčené. To mě trochu rozladilo, protože jsem si nemohl vyzkoušet sedačky v různých pozicích a hrát si s dveřmi, dokud nebyl čas na moji testovací jízdu.

O Modelu X už jsme toho napsali spoustu. Takže se zaměřím jen na praktické věci, kterých jsem si všiml během prohlížení.

Přední kufr a design přední části vozu

Strávil jsem spoustu času zkoumáním designu přední části vozu i kufru a zjistil jsem, že jsou dost odlišné od Modelu S. Viděl jsem obrázky předku Modelu X v bílé, ale tohle bylo poprvé, kdy jsem měl šanci vidět i jiné barevné varianty. Musím říct, že předek vypadá mnohem lépe v jiné barvě než právě v bílé. Ta mi připadá až přehnaně výrazná. Co se mi na Modelu X vážně líbí, jsou přední světla a průduchy, protože elegantně skrývají radar.

Na druhou stranu prostor za logem Tesla vypadá skutečně divně. Je na místě, kde si ho musíte na první pohled všimnout, a navíc je zbytečně velký, takže při jízdě musí nabírat vzduch. Velký problém podle mě je, že se do něj musí během jízdy dostat spousta brouků, sněhu, písku, ledu a dalších nečistot. A proto doufám, že tento otevřený prostor nemá žádnou funkci, protože v zimních měsících bude plný břečky všeho druhu.

Přední kufr jako takový je dostatečně prostorný. I když postrádá prostor „mikrovln”, který měl můj starší Model S, určitě má minimálně stejné množství prostoru, ne-li větší. Je škoda, že Tesla nezabudovala vychytávku automatického otevírání předního kufru. Ale rozumím tomu, že zřejmě existuje nějaký bezpečnostní předpis, který to zakazuje.

Článek pokračuje na další straně.

Galerie k článku

meet-model-xmodel-x-headrestmodel-x-second-row-seatsmodel-x-p90dmodel-x-rear-seats-6-configmodel-x-funkmode-x-showroom
Nahoru