Tesla Motors startuje program na prodej ojetých vozů
Zlatý důl nebo případné riziko?
Vzhledem k tomu, že Tesla nepoužívá “hendlery”, ale vše prodává pomocí internetového obchodu, mohla by si tak připsat kompletní zisk z prodeje ojetých vozů. Podle Johna Krafcika, prezidenta Online-prodeje vozidel TrueCar Inc. by mohla Tesla dokonce prostřednictvím prodeje ojetých vozů vydělat více, než prodejem nových automobilů.
Samozřejmě je tento program spojen i s možnými problémy. Tesla by se mohla potýkat s těžkostmi vzhledem k tomu, že nabízí přímý prodej bez zprostředkovatelů a to je v některých státech jen těžce akceptováno. Pokud by tímto způsobem docházelo i k prodeji ojetých vozů, mohlo by dojít k dalším sporům v těchto státech.
Hrozí i případné poškození hodnoty značky, což by samozřejmě znamenalo velkou ztrátu. Pro analyzování takových rizik zaměstnala Tesla tým finančních expertů, mimo jiné i Reddyho Pakanatiho, dlouholetého analytika rizik, který pracoval v Toyotě. Taková opatření stojí nemalé prostředky, ale jsou potřebná pro to, aby mohl být generován zisk.
Samozřejmě zůstává otevřenou otázkou, jakým směrem se ojetý Model S vydá. Podle analýzy TrueCar Inc. tratí Tesla Model S až 25% své hodnoty během prvního roku od prodeje. Mercedes-Benz třídy S, ale tratí dokonce až 35% a to i přes program “Mladá hvězda”.