menuMENUHledat

Tesla nenechá interiér auta přehřát

22.09.2016 12:05
Tesla nenechá interiér auta přehřát

Asi už jste slyšeli o tragédiích, kdy lidé během letních měsíců nechali svého domácího mazlíčka či dokonce dítě v rozpáleném autě na parkovišti. Důsledky takové nepozornosti bohužel mohou být fatální. Jeden takový příběh, kdy tatínek nechal malého syna v autě, na které pražilo slunce, a skončilo to tragicky, prý inspiroval Teslu právě k vytvoření funkce, která má podobným tragédiím zabránit.

40 stupňů a dost

Nová funkce se nazývá Always-On Max Temp Control a jejím úkolem je udržet teplotu uvnitř Tesly maximálně na 40 stupních Celsia. Při stoupající teplotě uvnitř vozu se nejprve spustí větrání a v případě potřeby i klimatizace. Je přitom dost možné, že za prosazením této funkce stojí sám Elon Musk, který má pět dětí a včera na Twitteru uvedl, že tahle funkce je právě jeho nejoblíbenější.

Při plném nabití prý Tesla udrží teplotu i rok

Člověka by mohlo napadnout, že podobná funkce může mít fatální dopad na nabití akumulátoru. Není tomu ale tak. Musk uvádí, že Tesla tuto maximální teplotu interiéru při plném nabití vydrží udržovat klidně rok. I kdyby tím myslel současný nejvyšší model se 100 kWh akumulátorem, znamená to, že pro libovolnou Teslu to prostě nebude na pár desítek minut ale třeba i na několik hodin na parkovišti problém.

Od verze 8.1 půjde nastavit úroveň nabití pro spuštění funkce

Přesto se funkce Always-On Max Temp Control neaktivuje za libovolných podmínek. Ve verzi 8.0 je třeba, aby akumulátoru zůstávalo aspoň 20 % kapacity. Jakmile je nabitý méně, chlazení interiéru se neaktivuje. Ve verzi 8.1 si však údajně tuto minimální úroveň nabití bude moci nastavit každý sám, podle svého uvážení.

 

Nahoru