Tesla vydá upgrade systému na verzi 8.0: Autopilot bude bezpečnější
Tesla vydá dlouho očekávaný upgrade systému na verzi 8.0. Autopilot bude výrazně vylepšen. Majitelé Modelů X a Modelů S vybavených Autopilotem by měli obdržet nový update systému do dvou týdnů.
Autopilot bude využívat především palubní radar
Podle Elona Muska zajistí nový Autopilot snížení nehod o 50 %. Tesla vyvinula nový systém zcela sama, bez pomoci MobileEye. Autopilot je nově postaven na technologii „smart radaru“, využije i výsledky z rozsáhlého sběru dat z předchozích programů. Elon Musk při tiskové konferenci uvedl, že půjde o dramatické zlepšení.
Detailní popis všech změn, které přijdou ve verzi 8.0 je k nalezení na blogu Tesly. Ve zkratce je můžete vidět níže.
„Autořízení“ (orig. Autosteer) bylo výrazně vylepšeno. Především v případech, kdy hrozí kolize. Updatovaný systém bude umět lépe předvídat nebezpečí, brzdit a více kontrolovat řidiče, který nedává pozor.
Vylepšený radar doplní kamerový systém i data z předchozího sbírání
Verze 8.0 přináší mnoho malých vylepšení. Největší změna ale přichází pro Autopilot. Ten bude nově používat obraz okolí vytvořený pomocí palubního radaru. S radarem se ve všech vozech počítá od října 2014, ale měl hrát pouze vedlejší roli k primárnímu kamerovému/ obrazovému systému.
Tesla se ale rozhodla z radaru udělat hlavní složku spolu se zmiňovaným kamerovým systémem. Jelikož na radaru mohou být některé objekty matoucí (radar sice pronikne snadno skrz mlhu, déšť nebo hustý sníh, ale některé kovové věci vypadají jako zrcadlo), doplní celkové zobrazení kamery.
Na druhou stranu každý kovový objekt ve tvaru misky je nejen reflexní, ale navíc může zkreslit signál natolik, že se pak radaru jeví jako několikrát větší. Což může činit z některých překážek mnohem větší nebezpečí, než jaké reálně představují. Například plechovka povalující se na vozovce dnem k autu nepředstavuje zrovna velké nebezpečí, radar ji ale vyhodnotí jako hrozbu a mohl by vydat příkaz k prudkému brzdění. Což vyvolá další nebezpečnou situaci.
Autopilot by si měl do budoucna poradit i s nulovou viditelností
Jedním řešením jsou detailnější bodové údaje. Z něj se odvíjí druhé: složení kvalitnějšího 3D obrazu světa. Třetí část představuje lepší orientaci v prostoru. Tesla se nechce spoléhat jen na údaje z map a GPS. V takovou chvíli přijde vhod sběr dat, který probíhal během prvotního beta testování celého systému. Řidiči, kteří používali Autopilot a souhlasili s odesíláním dat, teď přispěli k nejnovější aktualizaci celého systému a jeho celkovému vylepšení.
Podle Muska bude nový Autopilot schopný zabrzdit a ochránit pasažéry i v případě nulové viditelnosti (i kdyby před autem přistálo UFO.)