Tesla v praxi VI: 200 tisíc rekordních ujetých kilometrů s Modelem S, jak se změní?
Jak přišel k Tesle?
Richardson se o elektromobily zajímal už dlouhou dobu. V roce 2009 plánoval předělat vlastní vůz se spalovacím motorem na elektrické auto. Připojil se ke klubu fanoušků elektromobilů, aby zjistil, jaké jsou poslední trendy a nejnovější změny na tomto poli.
Tam také narazil na spoustu nadšenců vlastnících Tesla Roadster, elektrický sporťák s dojezdem kolem 300 km a zrychlením pod 4 vteřiny.
„Fantastické,” pomyslel si Richardson a bylo jasno.
I přesto, že dvoudvéřové auto nebylo přesně to, co očekával, Teslu už z hledáčku nepustil. Říkal si, že stačí počkat. A ejhle, v roce 2010 se objevily první zprávy o Modelu S.
„Fantastické,” pomyslel si znovu.
Na nic nečekal a jak to šlo, udělal objednávku. V den, kdy v prosinci 2012 dostal svůj Model S, podnikl výlet z Washington DC do Miami. Vzdálenost byla více než 1 500 km. A všechno běželo jako na drátkách.
Superchargery pro mě změnily plán hry
Danteho první dlouhé jízdy znamenaly dlouhé plánování a celonoční zastávky kvůli dobíjení. Teď se věci změnily.
Superchargery pokrývají celou zemi, nabízí možnost cestování zadarmo odshora dolů po celých státech. Jen v Severní Americe je momentálně více než 190 Superchargerů. Nedávno Richardson absolvoval výlet z DC na Floridu za pouhých 15 hodin.
„Pro mě je to úplná myšlenková smršť, jak se věci změnily,” komentuje to Richardson.
„Nikdy, ani v těch nejdivočejších snech, bych si nemyslel, že se Tesle podaří vybudovat síť Superchargerů tak rychle.”
Změnil by něco?