menuMENUHledat

Tesla v praxi XIV: Projeli jsme napříč Kanadou s Modelem X a přívěsem

17.08.2016 14:26 | Autor: BP | Zdroj: tesla.com
Tesla v praxi XIV: Projeli jsme napříč Kanadou s Modelem X a přívěsem

Byli jsme jedni z prvních v Kanadě, komu doručili Model X. Nečekali jsme dlouho a rozhodli se ho otestovat. Projedeme napříč Kanadou zbrusu novým Modelem X, kempovat budeme v přívěsu. Čekalo nás 100 tisíc kilometrů.

Zkouška pro nový Model X

Kempování jsme vždy milovali. Ale před pár lety jsme si pořídili Model S a ohledně kempování vyvstal problém. Nechtěli jsme náš stárnoucí motorový domov nahradit další palivem-poháněnou obludou. Když byl ve Fremontu uveden nový Model X, dostali jsme skvělý nápad. Zakoupili jsme ultralehký, aerodynamický přívěs, který se dá v pohodě připojit za auto a můžeme v něm kempovat. Když jsme se dozvěděli, že budeme jedni z prvních majitelů Modelu X v Kanadě, rozhodli jsme se prověřit to, v co věříme. Zapřáhli jsme za nový Model X náš přívěs a vydali se na dlouhou cestu skrz Kanadu.

Nabíjení v kempech vs. Superchargery

Nejde jen o nějaké malé dobrodružství, když mluvíme o síti Superchargerů v Kanadě, která je stále ve výstavbě... V Modelu S jsme letos na jaře zůstali viset na 15 tisících kilometrech při našem posledním výletu. Pokud máte cestu lemovanou Superchargery, je vše v pořádku a můžete si užívat jednoduché cestování. V Kanadě je to větší výzva. Mezi Red Deer, Albertou a Great Lakes žádný Supercharger nenajdete. Ale my měli náhradní plán: jet pomaleji, opatrněji a nabíjet přes noc v autokempech. Jinými slovy: užít si naši nádhernou zemi!

První týden – samá výzva

V prvním týdnu jsme přejeli z Victorie do Valemount BC. Zpočátku jsme byli docela vyděšení tím, jak přívěs sníží dojezd. Místo očekávaných 405 km při plném dobití, jsme měli k dispozici jen 220 km. Nakonec jsme ale zjistili, že při pomalejší jízdě (70 km/h), vypnuté klimatizaci a nastaveném módu “dojezd”, pokryjeme větší vzdálenost, která nám umožnila jet i výše do hor. V té době jsme také objevili, že je možné ujet až 300 km s přívěsem na dálnici, kde jsou jen mírné výškové změny.

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru