Tesla v praxi XV: Zimní jízda s Tesla Model S 90D
Náš Model S 90D jsme převzali 22. prosince 2015. Přivezli ho se čtyřmi dalšími vozy Tesla, které měly namířeno do jiných měst, v uzavřeném nákladním voze. Řidič mi předal klíče, podepsal jsem papíry, připevnil SPZ a jel jsem do práce. O osm dní později kvůli čekání na zimní kola od místního dodavatele, jsem nacpal psa na zadní sedadlo, rezervu do kufru a naše tašky do prostorného kufru. Tak začal náš výlet do 1270 km vzdáleného Vancouveru
Tenhle výlet ze mě udělal věřícího.
Nabíjení Modelu S – poprvé u Superchargeru
Celý výlet zahrnoval přejezd přes dvě hory, které měly rozdílné podmínky z hlediska počasí. Ale Superchargery byly po celé cestě. První zastávka byla vůbec první, kdy jsme dobíjeli u Superchargeru.
Počasí nám dávalo zabrat: -20°C, musel jsem dokonce zaparkovat blíž ke stojanu, aby kabel, který přituhl mrazem, vůbec dosáhl k autu. Právě tam jsme udělali jednu chybu. Nabili jsme jen na 85 %, což jak se ukázalo nebylo dost na 250 km vzdálený Supercharger.
Sekundární síť nabíjecích stanic je dobré řešení, když není po ruce Supercharger
Při sledování displeje se spotřebou energie jsme dostali spoustu varování. Tady jsem byl vážně rád, že je možnost druhořadého dobíjení; 45 minut na uspokojivém 2. levelu při 80 amps nám umožnilo v klidu dojet k dalšímu Superchargeru. Zbytek cesty proběhl bez zvláštních událostí, najedli jsme se, vyvenčili psa, prozkoumali okolí Superchargeru.
V noci jsme využili sekundární síť nabíjecích stanic “Destination Charging” a přes noc dobili Model S v hotelu Salmon Arm, BC. Dvě další zastávky u Superchargerů nás dostaly až do Vancouveru.