menuMENUHledat

Tesla v praxi XXIII: Čas strávený nabíjením, servis a upgrade

02.08.2016 15:16 | Autor: Jane M.
Tesla v praxi XXIII: Čas strávený nabíjením, servis a upgrade

Co mě opravdu, ale opravdu dostalo je fakt, že jakmile si sedadlo a jiné ovládací prvky nacházející se za volantem, nastavíte tak, jak Vám vyhovuje a jste-li spoluuživatelem vozu, lze toto nastavení uložit do paměti. Na displeji pak jednoduše stisknete příslušné uživatelské jméno a auto se překonfiguruje přímo Vám na míru. Moc se mi to líbí. Je to nesmírně praktické. Jezdí-li s Teslou více členů rodiny, malých, velkých... PROSTĚ PECKA.

Jak je to v praxi s dobíjením?

Ptám se na klasickou záležitost. Síť dobíjecích stanic. František nabíjí auto doma. Jezdí nejčastěji okruh 200 km, což je při nabití dostačující. Ukazuje mi mapu, kde jsou zobrazeny dostupné dobíjecí stanice po Evropě. Ty které vidíte na mapě při koupi vozu, jsou Tesla stanice. Vy jako uživatel doplňujete svoji mapu stanicemi, na nichž jste dobíjeli.

Není problém je vyhledat, u většiny obchodních center vyrůstají a budují se dnes i u nás poměrně hojně. Například při plánování delší trasy při cestě do zahraničí lze využít funkci zobrazení destinací, které umožňují dobití elektromobilu.

Kolega, jenž mi velmi, avšak upřímně toto svezení závidí, se tázal, na čas strávený cestováním a dobíjením. Pan Kubiš jako příklad vzal cestu, která by fyzicky zabrala 7 hodin, našel příslušné dobíjecí stanice. Vyhledávač zobrazí kolik času vám zabere dobíjení a spočítá další doporučené nabití. Tedy z plánovaných šesti, až sedmi hodin na cestě by bylo nutné přibližně hodinku strávit nad kávou, či svačinou při nabíjení vozu. Což mi připadá hodně v pohodě.

Dobíjení zdarma jen pokud jste na cestách

Co se týká nabíjecích stanic v republice, jsou zatím za poplatek, u některých společností to lze řešit paušálním poplatkem. Záleží na cestování uživatele. Tesla dodržuje svůj slib doživotního nabíjení zdarma, ovšem pozor, pouze, jste-li na cestách. Tedy, kdybyste měli Tesla nabíjecí stanici za rohem domu a dojížděli na ni denně nabíjet, neprošlo by vám to.

V některých zemích se toho prý naučili využívat taxikáři, kteří zakoupili elektromobil a zdarma nabíjeli. Tesla nakonec vydala pravidlo, že taxikář smí dobíjet, pokud se jedná o stanici, která má více dobíjecích míst. Nesmí blokovat. Nezpoplatnili jim nabíjení, protože taxikáři logicky Tesle dělají reklamu. Svézt se elektromobilem Tesla je zážitek pro každého.

Ano, to si dovoluji tvrdit. František mě při jízdě upozornil:

„Jak mineme ceduli České Budějovice, tak nápadně zrychlím (alespoň na těch devadesát), ať vidíte ten půvab specifický pro ten vůz.“

No, když jsme tu ceduli při výjezdu z obce míjeli a před námi na Branišov volno a volno...kolik to bylo? 1G? Jeli jsme před cedulí rychlostí asi 40 km/h a pak zrychlili (pssst na 108...) Pánové a dámy, asi by vzadu dětem na sedačkách vlály ručičky. Jakmile sundáte nohu z plynu, je znát velmi, velmi výrazná rekuperace. Až šílená. Ptala jsem se, zda svítí brzdová světla, při tomto zpomalení. Ano, svítí. To že svítí si nakonec můžete ověřit i při pohledu na displej. Vidíte zobrazen automobil v dokonalé animaci a světla rozsvícená dle reálné situace. Vracím se k funkcím na displeji. Perfektní je manévrování s vozem, když na displeji vidíte díky zpětné kameře, kam zajíždíte při couvání, přičemž se Vám dle pohybu kol vykresluje předpokládaná dráha pohybu vozu. Jak skvělé pro mne:)))

Jak se změní stav baterie po 3 letech používání vozu? Probíhá servis a případné upgrady bez problémů?

Článek pokračuje na další straně.
Nahoru