menuMENUHledat

Začíná marketing kolem Modelu 3?

24.04.2015 07:00 | Autor: BP | Zdroj: teslarati.com, teslamotors facebook
Začíná marketing kolem Modelu 3?

Před nedávnem jsme našim čtenářům zprostředkovali výrok Elona Muska o tom, že dojezd elektromobilu přes 320 km je zkrátka nutnost. To zvedlo vlnu pozdvižení především mezi fanoušky a rozvířilo nejrůznější diskuze. O co běží?

Diskuzní fórky nebo marketingová strategie?

Připomeňme si přesný výrok ředitele automobilky Tesla z 19. března:

„Cokoliv pod 320 km je nepřípustné a většina lidí hledá něco, co zvládne ještě o 20 % víc. Potřebujeme 320 km v reálném světě, ne 320 km s vypnutou klimatizací při řízení na rovné silnici.“

Musk (a jeho tým) umí s médii pracovat velmi dobře. Jeho krátké výroky na Twitteru a na internetu obecně pokaždé přivedou fanoušky do varu. Šlo v tomto případě jen o diskuzní výrok nebo to byla dobře promyšlená součást kampaně a zároveň příslib? Pravděpodobně obojí.

Na fórech jsou k vidění i názory, že je Musk prostě vtipálek a chtěl tím pošťouchnout konkurenci. Protože Tesla přece už auto s dojezdem přes 300 km vyrobila, a to dokonce před 5 lety.

Výzva konkurenci?

Autor originálního článku je nadšenec vlastnící Model S 60, který má dojezd kolem 330 km. Přiznává, že v zimě si musí své cesty více plánovat, a to především v porovnání s nejsilnější Teslou. Běžné dojíždění do práce, výlety a nákupy ale zvládá bez zbytečných starostí.

Podobná tvrzení můžeme brát i jako výzvu konkurenci, v dohledné době se neočekává, že by se někdo Tesle z hlediska dojezdu vyrovnal. Co se týče elektromobilů, které jsou již na trhu, vysokým dojezdem se může blýsknout například Volkswagen e-Golf: tedy asi 190 km. Oblíbený Nissan Leaf nabízí dojezd asi 130 km, avšak do roku 2017, kdy by měl být uveden Model 3, neplánuje Nissan žádné průlomové kroky.

This article originally appeared at TESLARATI. Follow TESLARATI on Twitter.

Nahoru