Automobilové závody s hodnotami emisí na nule
Úpravy pro silniční provoz nepřípustné
Ač je samotná Tesla Model S skvělým kouskem do každé garáže, prémiový vůz Model S P85+, který se již od roku 2014 nevyrábí, bude pro závodění díky pohonu zadních kol skvělou volbou. Dle dostupných informací by však atributy baterie nebo pohonné jednotky měly zůstat nedotčeny.
I tak ovšem vůz s 416 zelenými koňskými silami pod kapotou obdrží několik závodních vychytávek, mezi kterými nesmí chybět lepší odpružení, závodní brzdy nebo snížení hmotnosti vozu. Samozřejmostí bude taktéž doplnění bezpečnostních prvků třeba o vnitřní rám. Aerodynamické detaily pak budou již v režii jednotlivých týmů, kterých by se do prvního ročníku 2017 mělo na startu objevit 10.
Model S by se mohl stát šampionem
Všechny týmy by v úvodní sezoně mohly mít na startu dvojici vozů, tedy ve stejném režimu jako jej známe z královské disciplíny formule 1. Obdobný bude tedy i režim online sázení na e-motorsport, jak jej známe i ze závodů GT3, rallye či zmíněné formule 1. Kdo z jezdců se stane sázkařským fenoménem, jako jsou nyní Ogier v rallye nebo Hamilton ve formuli, nicméně ještě není ani zdaleka dohledné.
Zdroj: wikipedia
Vyhlídky na příští rok počítají v motoristickém kalendáři se sedmi závody, nejen v Americe, domově automobilky Tesla, ale také Evropě či Asii. Prozatím organizátoři dostali příslib z evropských závodních destinací jako například španělské Barcelony, Doningtonu v Anglii, Mugella v Itálii či portugalského Estorilu.
Právě katalánský okruh v Barceloně byl spolu s legendárním madridským okruhem Jarama hlavní destinací pro testování, které jasně dokázalo, že Model S má ambice na to stát se závodním šampionem. Lákavé bude pro diváky zejména to, že oproti jiným závodním monopostům je Model S opravdu dostupný pro veřejnost, přičemž nejexkluzivnější sportovní verze Model S P90D má cenovku na hranici 2 milionů korun.