Co se stane, když oslepíte Teslu? Majitel Modelu S přelepil její kamery páskou a nestačil se divit!
Někteří majitelé vozů Tesla se snaží o svém voze zjistit úplně vše. Třeba i to, jak se vůz chová, když mu zaslepíte jeho kamery. Podívejte se na test jednoho fanouška, který svůj Model S „oslepil“ páskou a pak zapnul systém Autopilot.
Trochu jiný test
Vozy značky Tesla jsou podrobovány nejrůznějším testům. Ty se týkají jejich výkonosti, zrychlení nebo dojezdu. Ovšem někteří majitelé těchto vozů jdou ještě dál a zkoušejí, co všechno automobil dokáže, pokud omezí některé z jeho klíčových funkcí.
Jedním z nich je i YouTuber a majitel Modelu S Brian Jenkins, který na YouTube vystupuje pod jménem i1Tesla. Brian se rozhodl svou Teslu, potažmo její systém Autopilot, prověřit velmi netradičním způsobem. Rozhodl se totiž postupně zaslepovat jednotlivé kamery vozu a zkoušet, zda mu automobil umožní i přes omezenou viditelnost spustit režim Autopilot a předat mu kontrolu nad volantem.
Tesla versus lepicí páska
Brian nevěděl, jaké kamery budou během spuštění Autopilota aktivovány, a zároveň chtěl vyzkoušet, jak by se automobil choval, pokud by byly na kamerách například nečistoty. Vzal proto do ruky lepicí pásku a začal experimentovat.
Z videa je patrné, že Jenkins postupně odkrýval a zakrýval všechny kamery, které na jeho Modelu S jsou. Ke svému velkému překvapení zjistil, že do systému Autopilot může být spuštěn i v případě, kdy má automobil čistý výhled pouze ze zadní kamery, popřípadě z kamer na bočních sloupcích vozu. Styl jízdy Autopilota se pak rovná řízení opilého teenagera, přesto však systém běží i nadále.
Co jsme se však bohužel z experimentu nedozvěděli, je to, jak by se automobil choval, pokud by měl zaslepené všechny kamery. Je otázkou, zda by vůbec dovolil vstoupit do režimu Autopilot, a pokud ano, zda by se udržel na silnici.
Co jsme se z testu dozvěděli?
Výsledek experimentu můžeme hodnotit hned několika způsoby. Je rozhodně zajímavé, že automobil dovolí řidiči vstoupit do systému Autopilot a setrvat v něm i v momentě, kdy má některá z kamer omezený či zcela zaslepený výhled. To se může během jízdy stát například působením deště, sněhu či vlivem nečistot. Otázkou však je, zda chceme, aby něco takového automobil umožňoval, protože funkce systému Autopilot pak nemusí být 100%.
Jak jsme mohli vidět ve videu, především jízda v režimu Autopilot pouze s odhalenými kamerami na bočních sloupcích byla velmi nejistá. Autopilot by raději neměl mít možnost převzít kontrolu nad vozem, pokud není výhled kamer 100%. Systém je možná po posledním updatu mnohem lepší, ale toto jsou mouchy, které by rozhodně potřebovaly vychytat. Do automobilu se slepým řidičem by se vám také zrovna dvakrát nastupovat nechtělo.